۰ نفر

کاهش دمای برخی نقاط کشور در هفته آینده

۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبر: 569315
کاهش دمای برخی نقاط کشور در هفته آینده

هواشناسی برای مناطق شمال شرق و شرق کشور در روزهای شنبه و یکشنبه کاهش دمای سه تا هفت درجه‌ای همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «کبری رفیعی» کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌ها ادامه خواهند داشت و بارش‌ها امروز در استان‌های گیلان، مناطق شرقی مازندران و غرب گلستان شدت خواهد گرفت.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: در این مدت برای استان‌های خراسان شمالی و شرق اردبیل نیز بارش‌های پراکنده را انتظار داریم. از روز یکشنبه تا سه‌شنبه در استان‌های گیلان، شرق اردبیل و غرب مازندران نیز بارش‌های خفیفی رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف همراه با جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی تاکید کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه در مناطق شمال شرق و شرق کشور کاهش دمای بین ۳ تا ۷ درجه سانتی‌گراد همراه با وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌کنیم که در برخی نقاط سبب گرد و خاک خواهد شد.

وی افزود: با توجه به کاهش دما احتمال آسیب‌دیدن به محصولات کشاورزی وجود دارد و به کشاورزان توصیه می‌کنیم توجه لازم در این زمینه را داشته باشند. همچنین گلخانه‌داران و مرغداران نیز برای جلوگیری از مشکلات کاهش دما تمهیدات لازم بیندیشند.

رفیعی درباره وضعیت جوی تهران گفت: برای این استان آسمان صاف تا قسمتی ابری را پیش‌بینی کرده‌ایم. عصر امروز وزش باد در تهران شدت خواهد گرفت. حداکثر دما امروز در تهران به ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و حداقل دما نیز امروز صبح در مهرآباد به ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد.

این کارشناس تاکید کرد: امروز سردترین مرکز استان زنجان است که دما در آن به ۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید. ارومیه با دمای ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، اردبیل و قزوین ۴ سانتی‌گراد درجه بالای صفر دیگر مراکز استان سرد کشور بودند.

وی تصریح کرد: گرم‌ترین مرکز استان امروز اهواز با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و پس از آن بوشهر و یزد با ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر قرار داشتند. بر اساس گزارش هواشناسی سردترین منطقه در سطح کشور مربوط به «خیرآباد» و «سلطانیه» استان زنجان است که حداقل دما در آن امروز صبح به ۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.