۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مزایا و معایب بزرگترین سوپرمارکت اینترنتی کشور / چرا باید از اکالا خرید کنیم؟

۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰
کد خبر: 567842
مزایا و معایب بزرگترین سوپرمارکت اینترنتی کشور /  چرا باید از اکالا خرید کنیم؟

اکالا، فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش است که از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده و مزایای بسیاری نسبت به سایر رقبای خود در کشور دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، طی سال‌های گذشته با گسترش تکنولوژی و استفاده از اینترنت زندگی مردم در بسیاری آسان‌تر از گذشته شده و صرفه‌جویی در زمان، انرژی و هزینه‌ها به اولویت اول بسیاری تبدیل شده است.

بسیاری از کسب‌وکارها به سمت استفاده از اینترنت و آنلاین شدن رفتن زیرا این کار هم‌ برای خودشان فواید بسیاری دارد و هم مردم از آن استقبال زیادی می‌کنند.

یکی از‌ حوزه‌هایی که آنلاین شدن آن کمک زیادی به مردم می‌کند خرده فروشی‌ها هستند.

خرده فروشی نوعی از عرضه محصول است که در آن  کالا یا خدمتی را به دست مصرف کننده نهایی می‌رسانند. فروشگاه یا فروشنده‌ای که محصولی را به مصرف کننده نهایی – و نه الزاما به هر خریدار – بفروشد خرده فروش نامیده می‌شود.

ورود به صنعت خرده‌فروشی اینترنتی به‌مراتب هزینه کمتری نسب به خرده فروشی غیر اینترنتی دارد. بزرگترین چالش پیش‌رو هزینه محل فروش است. اگرچه روش‌های دسترسی به مشتری در اینترنت هم هزینه‌های خاص خود را دارد اما ورود و رشد در آن تقریبا با حداقل‌هایی از منابع امکان‌پذیر است.

یکی دیگر از مزیت‌های مهم خرده‌فروشی‌های اینترنتی، عدم وجود محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی است. درحالی که برای خرده‌فر‌وشی‌های غیرآنلاین در هر مقطعی به تعداد محدودی مشتری دسترسی وجود دارد که در اینترنت این محدودیت‌ها به مراتب کمتر و گستره فروش بیشتر است.

همچنین در فروش آنلاین بازخوردهای مشتریان آمارهای دقیق‌تری دارد و معمولا همزمان با فروش داده‌های ارزشمندی تولید می‌شود.

خرده‌فروشی آنلاین در ایران

طی سال‌های گذشته همپای رشد و گسترش اینترنت، تعداد فروشگاه‌های اینترنتی نیز در ایران افزایش یافته است.

یکی از این خرده‌فروشی‌های، فروشگاه اُکالا است که با پشتوانه‌ «گروه صنعتی گلرنگ» و «فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش» از سال۹۶ به شکلی جدی وارد این میدان شده است.

هرچند در نگاه اول ممکن است بنظر برسد اُکالا نیز مانند سایر فروشگاه‌های آنلاین به عرضه محصولات از طریق اینترنت مشغول است اما در واقع چند مزیت قابل توجه نسبت به رقبای خود دارد.

 

شاید مهم‌ترین آن تخفیفاتی است که در این فروشگاه اینترنتی مشاهده می‌کنید و آن هم به دلیل وجود فروشگاه زنجیره‌ای همواره تخفیف افق کوروش است.

افق کوروش که از سال ۱۳۸۸ کارش را آغاز کرد، امروز از نظر پراکندگی جغرافیایی و تعداد فروشگاه‌ها، یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران است و هر روز به تعداد فروشگاه‌های فیزیکی‌اش اضافه می‌شود.

افق کوروش زنجیره‌ای از فروشگاه‌ها دارد که نه تنها در تهران و مراکز استان‌ها، بلکه در نقاط دورافتاده ایران هم حضور دارند. همین مسئله، تبدیل به یک مزیت کلیدی برای اُکالا شده و قابلیت حضور در شهرهای مختلف ایران را برای این فروشگاه اینترنتی ساده‌تر کرده است.

مدیران ایده‌پرداز این فروشگاه اینترنتی می‌گویند با وجود اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش همواره تخفیفات بسیار خوبی به مشتریان ارائه می‌کردند و از آن‌ها استقبال می‌شد، اما به دلیل محدودیت مکانی امکان عرضه محصولات متنوع به مشتریان وجود نداشت، به همین دلیل تصمیم گرفتند تا با آنلاین کردن کسب‌وکار خود تخفیف و تنوع را به طور همزمان به مشتریان خود ارائه کنند.

اکالا که امروز به عنوان بزرگترین سوپرمارکت اینترنتی ایران فعالیت می‌کند، در بحث بازاریابی و برندینگ آنلاین هم بسیار فعال است و ارتباطات خوبی با مشتریان خود برقرار می‌کند.

اولویت اصلی مشتریان برای استفاده از اکالا تخفیف‌های بسیار خوبی که ارائه می‌دهد و ارسال و تحویل مرسولات درب خانه است.

در پایان باید گفت در این بین انتقاداتی هم به این مجموعه وارد می‌شود که اصلاح آن‌ها قطعا به بهتر شدن کیفیت روند کار کمک خواهد کرد.

بهبود کیفیت و رابطه کاربری اپلیکیشن و سایت اکالا، رفع محدودیت عدم ارسال سفارشات کمتر از ۵۰هزارتومان و گسترش و افزایش شعبات در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور از جمله انتقادات و پیشنهاداتی است که به مجموعه اکالا وارد شده است.