۰ نفر

آخرین وضعیت سفرهای مردم در نیمه اول کرونایی ۱۴۰۰

۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۲:۳۲
کد خبر: 567784
آخرین وضعیت سفرهای مردم در نیمه اول کرونایی ۱۴۰۰

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده ترددهای بین‌استانی در شش ماهه امسال روند افزایشی داشته است و مردم بیشتر از نیمه اول سال گذشته به مسافرت رفته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در شش ماهه امسال وضعیت سفرهای جاده‌ای مردم روند افزایشی داشته و در آخرین ماه تابستان نیز این وضعیت ادامه داشته است چرا که بر اساس بر اساس آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور از تحلیل وضعیت تردد در شهریور ماه امسال بیش از ۵۳ میلیون تردد بین استانی اتفاق افتاده که نسبت به مردادماه سال جاری ۱۴ درصد افزایش یافته است اما این آمار نسبت به شهریور ماه سال گذشته ۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

تردد جاده

البته تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در شش ماهه نخست امسال مجموعاً به ۳۱۱ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۲۷۳ وسیله نقلیه رسیده است که نسبت به همین آمار در نیمه نخست سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است.

اگر به آمارهای تردد شهریور ماه سال جاری نگاهی کنیم، سفرهای مردم نسبت به فروردین اردیبهشت و مرداد ماه امسال افزایش یافته و از تردد های بین استانی صورت گرفته در خرداد و تیر ماه سال ۱۴۰۰ کمتر بوده است.

تردد جاده

به نظر می رسد که افزایش معنی دار سفرهای مردم در شهریور ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته به دلیل ممنوعیت‌های تردد اعمال شده بود که به صورت جدی اجرایی و سبب کاهش ۱۴ درصدی سفرهای مردم نسبت به همین ماه در سال گذشته شد. اما به نظر می‌رسد این محدودیت‌ها در شهریور ماه چندان جدی گرفته نشده است.

تردد جاده

بر اساس آمارهای منتشر شده از تردد بین استانی شهریور ماه امسال به تفکیک استان‌ها، بیشترین افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به استان‌های خوزستان و هرمزگان و بوشهر به ترتیب با سه درصد، دو درصد و دو درصد رشد باز می‌گردد و بیشترین کاهش تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به گیلان خراسان شمالی و خراسان رضوی به ترتیب با کاهش ۱۹ درصدی، ۱۹ درصدی و ۱۷ درصدی بوده است.