۰ نفر

وحیدی: هیچ کاری را نباید نشدنی بدانیم

۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۶
کد خبر: 567018
وحیدی: هیچ کاری را نباید نشدنی بدانیم

وزیر کشور با تأکید بر اینکه "هیچ‌کاری را نباید نشدنی بدانیم"، گفت: هر کاری با حمایت الهی و توکل به اراده الهی شدنی است و باید با تلاش و اتکا به خدا در این راستا حرکت کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احمد وحیدی در آیین تکریم و معارفه استاندار یزد با اشاره به اینکه مسئولیت بزرگی بر دوش استاندار قرار گرفته است اظهار داشت: مسئولیت استانداری مسئولیت بسیار سنگینی است و لیست وظایف بسیار گسترده‌ای بر دوش وی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تنوع این وظایف در حوزه اقتصادی که باید استان را به پیشرفت و توسعه برساند، وظایف فرهنگی برای تحکیم فرهنگ اسلامی و دینی و مذهبی، وظایف در راستای توسعه و حفظ محیط زیست و سایر موارد بسیار زیاد و گسترده است.

وزیر کشور خواستار توجه ویژه و جدی استاندار به نقاط محروم شد و گفت: همه نقاط استان نیازمند توجه هستند ولی مواردی که محرومیت بیشتر است باید بر اساس طرح آمایش توجه بیشتری داشته باشند.

وحیدی با ابراز اینکه یکی از کارکردهای مهم استاندار وفاق کنار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه است گفت: وقتی از استاندار صحبتی به‌عمل می‌آید به‌معنای این است که این شخص استاندار همه است و همه آحاد استاندار را از آن خود می‌دانند و استاندار هم باید خود را در خدمت همه این افراد بداند.

وی خاطرنشان کرد: وفاق، همراهی، همدلی و همکاری در استان موضوع بسیار مهمی است که کار را به جلو می‌برد و این عرصه نقطه‌ای است که همه امکانات استان را برای توسعه بسیج می‌کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: وظیفه استاندار این است که همه امکانات در داخل استان و خارج استان را برای توسعه جلب و جذب کند و بین همه دستگاه‌های دولتی هماهنگی و یکپارچگی ایجاد کند.

وحیدی ادامه داد: این وظایف بدون کمک همه افراد افراد اعم از نماینده ولی فقیه، نمایندگان استان، روحانیت و آحاد مردم و مسئولین شدنی نیست و این کارهای بزرگ بایستی از مسیر تحقق همین حمایت‌ها و هم‌راستایی‌ها صورت بگیرد.

وی افزود: البته نقش جوانان در این عرصه ویژه و مهم است و شبکه جوانان پرتوان، پرانرژی، خلاق و مبتکر و کسانی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در گام دوم باید پیشران حرکت کشور باشند باید مورد استفاده قرار گیرند.

وزیر کشور متذکر شد: استاندار باید با استفاده از این شبکه هم بسترسازی لازم برای کادرسازی آینده و هم تحقق راه‌های نرفته را انجام دهند.

وحیدی با تأکید بر اینکه "هیچ‌کاری را نباید نشدنی بدانیم" اضافه کرد: هر کاری با حمایت الهی و توکل به اراده الهی شدنی است و باید با تلاش و اتکا به خدا در این راستا حرکت کنیم.

وی ادامه داد: وقتی به ظرفیت‌های استان نگاه می‌کنیم متوجه فرصت‌های بسیار خوبی می‌شویم و حتی همین کویر که برخی آن را تهدید می‌دانند می‌تواند به‌عنوان یک فرصت و ظرفیت بسیار خوب برای ما عمل کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها در استان فراوان است و البته ضعف‌ها و مشکلاتی هم هست که آب یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه است و باید به آنها هم توجه لازم صورت پذیرد.

وحیدی با بیان اینکه "ما باید نگاه به جلو و ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی داشته باشیم که ما را به جلو هدایت می‌کند و این کار قطعاً شدنی است" گفت: فلسفه انقلاب ما همین است که از دل تهدیدات و مشکلات ظرفیت‌هایی به وجود آوریم و نتیجه همین موضوع هم عزت ایران اسلامی در جهان است.

وی گفت: در حوزه مسائل اقتصادی هم به همین صورت است و مردم سخت‌کوش و استوار و مردم بزرگ استان یزد توانمندی بسیار گسترده‌ای در این حوزه دارند و با وجود تمام محدودیت‌های طبیعی نرخ رشد بسیار بالایی دارند و در رتبه‌های نخست قرار گرفته‌اند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: این استان نشان‌دهنده آن است که چگونه می‌توانیم در پس محدودیت‌های گسترده ظرفیت‌های بالایی را به وجود آوریم و از آن برای توسعه استفاده کنیم.

وحیدی یادآور شد: امروز دوران شکل‌گیری قدرت‌هایی است که اگر نجنبیم و کشورمان را در آن جایگاه قرار ندهیم سالیان سال عقب می‌افتیم و امروز در محیط سیال بین‌المللی و منطقه، جمهوری اسلامی باید همان‌طور که تا الآن بوده است، با استواری جایگاه خودش را تثبیت کند و تعمیق ببخشد.

وی افزود: این موضوع میسر نمی‌شود مگر اینکه امروز بیش از همیشه تعالی کشور را در گروی فعالیت‌های پررنگ قرار دهیم و برای رسیدن به موفقیت و هدف شب و روز نداشته باشیم.

وزیر کشور به مشکلات ناشی از حاشیه‌نشینی اشاره کرد و گفت: ما باید با آبادکردن نقاطی که مردم به‌دلیل مشکلات مجبور به مهاجرت به شهرها و ایجاد حاشیه‌نشینی شده‌اند، زمینه مهاجرت معکوس آنها را فراهم کنیم تا هم روستاها و شهرهای کوچک آباد شوند و هم مشکلات حاشیه‌نشینی را مدیریت کنیم.

وحیدی با ابراز اینکه زحمات خوبی در سه سال گذشته توسط محمدعلی طالبی در سمت استاندار یزد انجام شده است گفت: امروز برای تقدیر از این شخص و معرفی استاندار جدید در یزد هستیم.