۰ نفر

تعطیلی ۱۷ مدرسه و آموزشگاه غیردولتی متخلف

۷ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۰۵
کد خبر: 566905
تعطیلی ۱۷ مدرسه و آموزشگاه غیردولتی متخلف

مدیرکل مدارس و آموزشگاه‌های غیردولتی آموزش و پرورش از تعطیلی ۱۰ مدرسه غیردولتی و ۷ آموزشگاه کنکور و زبان خارجی متخلف خبر داد و گفت ۲۲ مدرسه و آموزشگاه غیردولتی متخلف نیز از یک تا سه سال تعطیل شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، سعید صالح گفت: همچنین ۶ مدیر متخلف مدارس غیردولتی عزل و ۴۱ مدیر نیز توبیخ کتبی دریافت کردند. این مدارس و آموزشگاه‌های زبان خارجه و کنکور تخلفات زیادی داشته اند که بیشترین آن‌ها دریافت شهریه بیش از نرخ مصوب بوده است.

صالح از افزایش ۳۰ درصدی شهریه مدارس و آموزشگاه‌های غیردولتی خبرداد و گفت: نرخ شهریه مدارس غیردولتی در سامانه Mosharekatha.ir قرار گرفته و شهریه مصوب آموزشگاه‌های زبان و کنکور نیز در پوستری در آموزشگاه نصب شده است و دریافت وجه بیش از نرخ مصوب تخلف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارت به کارت کردن شهریه در مدارس و مؤسسات غیردولتی ممنوع است افزود: خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف می‌توانند به سامانه مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند تا در کوتاه‌ترین زمان بررسی و اعلام شود.

مدیرکل مدارس و آموزشگاه‌های غیردولتی آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها در صورت انصراف از تحصیل در مدرسه غیردولتی تا قبل از امتحانات نوبت اول مدرسه می‌توانند ۵۰ درصد شهریه را دریافت کنند.

صالح ادامه داد: آموزشگاه‌های مجاز زبان و کنکور باید مجوز آموزش و پرورش را در دید اولیا قرار دهند و نصب نشدن مجوز آموزش و پرورش نشانه غیرمجاز بودن مؤسسه است.

مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش ادامه داد: در سامانه آموزش و پرورش دو شهریه ثابت و فوق برنامه برای مدارس غیردولتی اعلام شده است که شهریه ثابت در صورت مجازی و حضوری بودن کلاس‌ها یکسان است و شهریه فوق برنامه در صورت اجرای آن دریافت خواهد شد و در صورت اجرا نشدن فوق برنامه باید مبلغ آن به اولیا بازگردانده شود.

صالح گفت: دریافت شهریه اضافه در مدارس غیردولتی برای هزینه‌های آموزش مجازی و اینترنت خصوصی خلاف مقررات است، همچنین الزام مدارس غیردولتی برای تشکیل کلاس‌های حضوری در شهری که مدارس دولتی آن تعطیل است نیز غیرقانونی بوده و در صورت حضوری شدن کلاس‌ها تشکیل کلاس‌های مختلط در آموزشگاه‌های زبان و کنکور نیز تخلف محسوب می‌شود.