۰ نفر

آغاز سال تحصیلیِ کلاس‎ اولی ‎ها

۱ مهر ۱۴۰۰، ۹:۰۶
کد خبر: 564918
آغاز سال تحصیلیِ کلاس‎ اولی ‎ها

با حضور سرپرست آموزش و پرورش، جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها به صدا در آمد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ، جشن شکوفه ها و غنچه‌ها با حضور علیرضا کاظمی سرپرست آموزش و پرورش آغاز شد.

امسال یک میلیون و ۶۳۰ هزار کلاس اولی به مدرسه می‌روند البته سال تحصیلی جدید به صورت مجازی است و کلاس اولی‌ها به صورت محدود در مدارس حضور می‌یابند.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش در این مراسم گفت: خوشحالم بعد از دو سال زمینه حضور شما دانش‌آموزان در مدارس فراهم شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش زیرساخت‌ها را فراهم کرده و تلاش می‌کنیم آموزش با کیفیت‌تری را ارائه کنیم که هم از طریق مدرسه تلویزیونی و شاد است و همچنین با حضور با فاصله دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌ها کم کم پیوند با مدرسه را ایجاد کرده و شادی و نشاط با هم بودن را دوباره برگردانیم 

کاظمی با اشاره به خسارت کرونا به بخش‌های کشور، گفت: کرونا به تعلیم و تربیت خسارات زیاد و تقریبا غیرقابل جبرانی را زد یعنی دانش‌آموزان، تربیت را در کنار هم و با معلمان یاد می‌گیرند و تمرین می‌کنند. امیدواریم امسال با اقدامات انجام شده زمینه استمرار آموزش باکیفیت را فراهم کنیم.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: امروز سرآغاز امیدواری به روزهای بهتر و برای کودکان و تمام مردمان سرزمین است.وی ادامه داد: ان‌شاءالله با حضور تدریجی و آرام  دانش‌آموزان در مدارس، شاهد بازگشت آرامش و نظم به جامعه خواهیم بود.

حکیم‌زاده افزود: با همت بالای همه فرهنگیان، چراغ علم روشن نگه داشته شده است ولی طعم حضور در مدرسه چیز دیگری است.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: بی شک نقش اولیا تأثیرگذار است و امیدواریم با کمک اولیا در زیست بوم جدید سال تحصیلی جدید را به تدریج و آرام آغاز کنیم.