۰ نفر

وزیر کشور؛

محدودیت ها به مرور کاهش می یابد

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 564436
محدودیت ها به مرور کاهش می یابد

وزیر کشور گفت: با تزریق دُز دوم واکسن کرونا برخی از محدودیت های مشاغل برداشته می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر،  "احمد وحیدی" وزیر کشور در حاشیه قرارگاه مقابله با کرونا گفت: یکی از محورهای گفتگوی جلسه امروز (سه شنبه)بررسی ابعاد طرح شهید سلیمانی و شناسایی، مراقبت، قرنطینه و واکسیناسیون بود که می بایست با دقت و سرعت بیشتری پیگیری شود.

 وحیدی افزود: امکان سرعت بخشی به واکسیناسیون وجود دارد و هموطنان باید هرچه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: مقرر شد در مرحله شناسایی میزان تست‌ها را بیشتر کنیم تا به شکلی هوشمند بتوانیم مراحل قرنطینه را بهتر پیاده‌سازی کنیم.

وحیدی با بیان اینکه بنا بر این شد که حمایت‌های شخصی  و صنفی را مجددا مورد بررسی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: نسبت به سرعت بخشی واکسیناسیون کاملا این آمادگی از طرف وزارت بهداشت با تمهیداتی که صورت گرفته وجود دارد و باید مردم با توجه به این‌ آمادگی ها هر چه سریعتر برای واکسیناسیون مراجعه کنند  تا موضوع واکسیناسیون در کمترین زمان ممکن به انتها برسد.

وزیر کشور افزود: بحث دیگر نشست امروز راجع به پیگیری تامین معوقات کادر درمانی بود که بخش‌هایی از این معوقات پرداخت شده و معوقات به مرور تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی و رفع آنها هم تصریح کرد: برخی محدودیت‌هایی که می‌تواند برداشته شود به ویژه برخی مشاغل مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با زدن دو دوز واکسن این محدودیت ها نیز برداشته شود.

وحیدی ادامه داد: راجع به ترددهای مرزی و کنترل دقیق‌تر تست در مبادی ورودی و خروجی به شکل زمینی و هوایی بحث شد و مقرر شد تمهیدات قوی‌تری در این‌باره وضع شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درمورد برداشتن محدودیت های شبانه خاطرنشان کرد: تردد شبانه تا تعداد فوتی‌ها به میزان قابل توجهی کاهش نیابد، برداشته نخواهد شد و ما به دنبال رفع محدودیت‌ها هستیم اما این موضوع باید همراه با کاهش ابتلا و فوتی‌ها باشد.