۰ نفر

از نسخه جدید شبکه شاد رونمایی شـد

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷
کد خبر: 564366
از نسخه جدید شبکه شاد رونمایی شـد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:یکی از مهمترین تغییرات، ارتقای زیرساخت‌های شاد است. داشبورد‌های مدیریتی ایجاد شده که امکان نظارت دقیق تری را فراهم می‌کند. اضافه شدن مکالمات گروهی و ارتباطات صوتی ظرفیت جدید دیگری است که تعامل معلم و دانش آموز را بهبود می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، علیرضا کاظمی در مراسم رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد گفت: شاد با تغییرات و طراحی جدید امروز رونمایی می‌شود و حاصل یک تجربه دو ساله است.

وی افزود: آنچه امروز اتفاق می‌افتد یک بخش از آموزش است، مدرسه تلویزیونی هم آغاز به کار خواهد کرد. ما سال تحصیلی را در شبکه شاد از روز اول مهر آغاز و زمینه بازگشایی حضوری را نیز به تدریج فراهم می‌کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از معلمان، مدیران و مجموعه همراه اول قدردانی می‌کنم گفت: شاد بستری است که تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش را در حوزه فضای مجازی پشتیبانی می‌کند. امسال اتفاق بزرگی افتاد و در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی چارچوب فعالیت‌های آموزشی در بستر شبکه شاد مصوب شد.

کاظمی ادامه داد: شعار امسال ما استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت است و برنامه ریزی‌های وسیعی پیرامون آن انجام شده است. سه راهبرد برای استمرار آموزش طراحی شده که مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد از این جمله است. شبکه شاد قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که امروز در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار داده ما را به هدف ارتقای کیفیت نیز نزدیک می‌کند.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت است و به همین علت اعلام کردیم سال تحصیلی را با شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی آغاز خواهیم کرد اظهار کرد: الگوی بازگشایی تدریجی مطابق با سیاست ستادملی کرونا را نیز به مدارس ابلاغ کردیم و مدارس آماده می‌شوند تا کم کم زمینه حضور دانش آموزان را مهیا کنند.

وی ادامه داد: چند اتفاق بزرگ نیز رقم خورده است؛ واکسیناسیون معلمان تقریبا تمام شده و در روز‌های پایانی و همچنین واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس در حال انجام است. واکسیناسیون دانش آموزان نیز به تازگی آغاز شده و واکسیناسیون والدین برحسب شرط سنی در حال انجام است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک سرانه بهداشتی همین روز‌ها به حساب مدارس واریز خواهد شد گفت: استاندارد‌های بهداشتی تدوین و به مدارس ابلاغ شده است. این‌ها همه کمک می‌کند تا فضای امن برای تامین سلامت دانش آموزان فراهم کنیم.

وی افزود: بخشی از آسیب‌ها متوجه افت کیفیت آموزشی بود که در نمرات نیز مشهود است. برای تحقق ارتقای کیفیت، همکاران ما در حوزه‌های آموزشی با آماده سازی بهترین استودیو‌های تولید محتوا، متناسب با زیست‌بوم جدید و روش تدریس استاندارد محتوا‌هایی را تولید کرده اند که در اختیار همه معلمان قرار خواهد گرفت. برنامه درسی متناسب با شرایط جدید نیز تهیه و به مدارس ابلاغ شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه امروز نسخه جدید پلتفرم شاد نیز رونمایی می‌شود که ما را به هدف افزایش کیفیت نزدیک می‌کند گفت: یکی از مهمترین تغییرات، ارتقای زیرساخت‌های شاد است. داشبورد‌های مدیریتی ایجاد شده که امکان نظارت دقیق تری را فراهم می‌کند. اضافه شدن مکالمات گروهی و ارتباطات صوتی ظرفیت جدید دیگری است که تعامل معلم و دانش آموز را بهبود می‌دهد.

وی افزود: افزوده شدن مرورگر شاد نیز در دسترسی امن دانش آموزان به فضا‌های علمی کمک می‌کند. بهبود عملکرد حضور و غیاب دانش آموزان، برگزاری آزمون‌ها با استاندارد‌های بالاتر نیز از قابلیت‌های جدید شاد است. مرکز مانیتورینگ شاد در شرکت همراه اول نیز ایجاد شده که نظارت لحظه‌ای بر شبکه دارد و سرعت رفع مشکلات را بالا می‌برد.