۰ نفر

اطلاعیه آموزش و پرورش؛

سلامت دانش آموزان و معلمان بر فعالیت های آموزشی اولویت دارد

۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲
کد خبر: 563586
سلامت دانش آموزان و معلمان بر فعالیت های آموزشی اولویت دارد

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای در خصوص بازگشایی مدارس، اعلام کرد: تأمین سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها بر فعالیت های آموزشی تقدم دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، با توجه به رسالت آموزش و پرورش و تقدم ذاتی تأمین سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در فعالیت های آموزشی و حضوری دانش آموزان در مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، در این اطلاعیه بر رعایت چند اصل تأکید شده است.

در متن اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در خصوص حفظ سلامت دانش آموزان آمده است: با توجه به آثار مثبت آموزش های حضوری ضمن بهره گیری از آموزش تلفیقی غیر حضوری و حضوری برای سال تحصیلی آینده مقدمات و زیرساخت های لازم برای استفاده از آموزش حضوری توسط آموزش و پرورش فراهم شود. همچنین تمام مرتبطین با نظام آموزش کشور اعم از معلمین، والدین و اعضای خانواده های دانش آموزان، رانندگان سرویس مدارس و .. در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

این اطلاعیه می افزاید: دستورالعمل تمهید مقدمات آموزش های حضوری با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شود. تامین بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش برای توسعه زیرساخت های بهداشت مدارس در اولویت قرار گیرد. کارگروه اطلاع رسانی با محوریت وزارت ارشاد و مشارکت آموزش و پرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما، اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی جهت آموزش های حضوری را تدبیر کنند.

همچنین در این اطلاعیه ذکر شده است: پایش و مراقبت از سلامت دانش آموزان در مدرسه و همکاری با ناظران بهداشتی صورت گیرد. بازگشایی  تدریجی مدارس با ارزیابی های بهداشتی و حداکثر آمادگی با اولویت مدارس (روستایی و عشایری ،کارگاهی و مهارتی) انجام شود.

در این اطلاعیه تاکید شد: تعداد افراد در کلاس ها با احتساب ۱.۵ متر فاصله و ۲.۲۵ متر مساحت برای هر نفر در نظر گرفته شود. در بخش های عمومی  نیز در مواجهه چهره به چهره فاصله ۱.۵ متر رعایت شود. فعالیت های ورزشی فرهنگی، به صورت انفرادی و با گروه های حداکثر ۱۵ نفره، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط های باز بلامانع است.

بر این اساس؛ قبل از هر اقدام، این وزارتخانه برای تأمین و تضمین سلامت دانش آموزان، با بهره مندی از ابزارهای مربوطه و  اجرای پروتکل های بهداشتی، تلاش می کند.