۰ نفر

راهنمای کامل خرید چمدان، کوله‌ پشتی و کیف لپ‌ تاپ از فروشگاه 123kif.ir

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵
کد خبر: 563344
راهنمای کامل خرید چمدان، کوله‌ پشتی و کیف لپ‌ تاپ از فروشگاه 123kif.ir

امروزه کیف‌های مختلفی با کاربردهای گوناگون در بازار وجود دارند که هرکدام مطابق کاربرد خود خصوصیات خاص خودشان را دارند. دراین‌بین کیف‌هایی هستند که استفاده بیشتری در مقابل سایر کیف‌ها دارند. سه نمونه از پرکاربردترین کیف‌ها، چمدان، کوله‌پشتی و کیف لپ‌تاپ هستند. این سه مدل کیف در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند و هر شخص باتوجه‌به نیاز خود می‌تواند یکی از این مدل‌ها را خریداری کند.

در این مقاله سعی بر این است تا مهم‌ترین نکاتی را که در هنگام خرید هریک از کیف‌ها باید به آن توجه داشت، بیان شود. در ادامه همراه ما باشید.

کیف لپ تاپ

لپ‌تاپ یکی از وسایل پرکاربرد این روزها است. ازآنجایی‌که این دستگاه ممکن است دارای اطلاعات مهمی باشد، حفاظت از لپ‌تاپ بسیار مهم است. برای حمل لپ‌تاپ و محافظت از آن حین جابه‌جایی بهترین راهکار استفاده از کیف لپ‌تاپ است. کیف لپ‌تاپ در صورتی که کیفیت لازم را داشته باشد، از صدمات ناگهانی به لپ‌تاپ جلوگیری می‌کند. به‌خاطر تنوع لپ‌تاپ‌ها کیف‌های لپ‌تاپ نیز در ابعاد و اقسام مختلفی تولید می‌شوند.

یک کیف لپ‌تاپ خوب باید بتواند هم‌زمان هم کار حفاظت از دستگاه را به‌خوبی انجام دهد و هم دارای جیب‌های متعدد برای قراردادن لوازم جانبی باشد. ازاین‌رو باید در هنگام خرید کیف لپ‌تاپ چندین نکته مهم را در نظر گرفت که در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت.

کیف-لپ-تاپ-کاور-و-کوله-1280x720

داشتن ضربه‌گیر کیف لپ‌تاپ

اولین و مهم‌ترین ویژگی که یک کیف لپ‌تاپ خوب باید داشته باشد، ضربه‌گیر بودن آن است. در واقع تنها ویژگی که کیف لپ‌تاپ را از سایر کیف‌ها متمایز می‌سازد همین ضربه‌گیر بودنش است؛ بنابراین هنگام خرید کیف باید از داشتن ضربه‌گیر مطمئن شد. در غیر این صورت شما تنها یک کیف معمولی خریداری خواهید کرد.

داشتن وزن مناسب

وزن نیز یکی دیگر از فاکتورهای خرید کیف است. کیف لپ‌تاپ نباید به‌قدری سنگین باشد که جابه‌جایی آن به‌سختی انجام شود. ازآنجایی‌که وزن لپ‌تاپ با وزن کیف معمولاً زیاد می‌شود بهتر است وزن کیف از وزن لپ‌تاپ کمتر باشد تا در مجموع هنگام حمل آن مشکلی پیش نیاید.

جنس کیف

یکی دیگر از عوامل مؤثر در خرید یک کیف لپ‌تاپ جنس آن است. باتوجه‌به نوع آب‌وهوا و روش‌های تمیزکردن کیف، باید خرید را انجام داد تا بعد از آن کیف بلااستفاده نشود. در حال حاضر بیشتر کیف‌های لپ‌تاپ با یکی از مواد زیر ساخته می‌شوند.

کیف‌های لپ‌تاپ از جنس برزنت

بیشتر کیف‌هایی که در بازار دیده می‌شوند از جنس برزنت هستند. برزنت یک نوع پارچه بسیار زبر و ضخیم است که از آن در ساخت چادرهای مسافرتی نیز استفاده می‌شود. این پارچه با داشتن استحکام و دوام بسیار بالا با هر آب‌وهوایی سازگار است و می‌توان در همه‌جا از آن استفاده کرد.

کیف‌های لپ‌تاپ از جنس چرم مصنوعی یا فوم

این کیف‌ها به دلیل نوع جنسی که در ساخت آن استفاده می‌شود بین مردها بسیار محبوب است. این کیف‌ها نیازی به شستشو ندارند و تنها با یک دستمال خیس نیز تمیز می‌شوند. برای براق کردن آنها نیز می‌توان از واکس‌های مخصوص استفاده کرد.

کیف‌های لپ‌تاپ از جنس جیر

جیر یکی از انواع چرم است که بسیار نازک است. این ماده به دلیل لطافت و نرم بودن بیشتر بین خانم‌ها محبوبیت دارد. از لحاظ قیمت نیز این مدل کیف‌ها در مقایسه با سایر کیف‌ها از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

کوله‌پشتی

کوله‌پشتی یک نوع کیف است که تا مدت‌ها از آن تنها برای گردشگری و کوه‌پیمایی استفاده می‌شد. تا اینکه بعد از گذشت زمان و تولید انواع مختلف آن، پای کوله‌پشتی به دیگر فعالیت‌ها نیز باز شد. از جمله کاربردهایی که امروزه کوله‌پشتی به‌وفور دارد، استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان از آن است. تا قبل از این دانش‌آموزان و دانشجویان اغلب با دست وسایل و کتاب‌هایشان حمل می‌کردند. اما در حال حاضر انواع مختلف کوله پشتی در بازار وجود دارد که هر شخص باتوجه‌به نیاز خود می‌تواند یکی از آنها را خریداری کند. به علت اهمیت خرید یک کوله‌پشتی مناسب، در ادامه قصد داریم نکاتی را برای شما بیان کنیم تا در هنگام خرید با مشکلات خاصی مواجه نگردید.

انواع کوله پشتی

انواع کوله‌پشتی

انواع مختلفی از کوله‌پشتی در بازار وجود دارد از جمله کوله‌پشتی دانشجویی، کوله‌پشتی مسافرتی، کوله‌پشتی ورزشی، کوله‌پشتی هولوگرامی یا سه‌بعدی. هر شخص باتوجه‌به نیاز و کار خود به‌راحتی می‌تواند از طرح‌های مختلفی که برای هرکدام از این مدل‌ها وجود دارد خریداری کند.

جنس کوله‌پشتی

همانند کیف لپ‌تاپ، کوله‌پشتی نیز از مواد مختلفی ساخته می‌شود که مهم‌ترین آنها چرم و برزنت هستند. کوله‌پشتی‌های چرمی بیشتر برای کسانی مناسب است که نسبت به حضور در مکان‌ها و جلسات رسمی حساس هستند. نکته‌ای که باید نسبت به آن در مورد کوله‌پشتی‌های چرمی توجه داشت، مراقبت از آنها است زیرا این کوله‌پشتی نسبت به کوله‌پشتی‌های برزنتی آسیب‌پذیرتر هستند.

چمدان

چمدان کیف بزرگی است که برای مسافرت‌های کوتاه و طولانی از آن استفاده می‌شود و وسایل شخصی افراد داخل آن جا می‌گیرد. این مدل کیف‌ها در اقسام و انواع مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام باتوجه‌به نوع کاربری مورداستفاده قرار می‌گیرد. ازآنجایی‌که چمدان برای استفاده طولانی‌مدت خریداری می‌شود ازاین‌رو باید در هنگام خرید چمدان نهایت دقت را به کار برد تا یک خرید موفق داشته باشید.

انواع چمدان

انواع چمدان

چمدان‌های باتوجه‌به نوع دسته‌بندی و کاربری به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. به‌عنوان‌مثال از لحاظ ظاهر چمدان‌ها به گروه‌های چمدان بدون چرخ، چرخ‌دار و یا ساک سفری تقسیم‌بندی می‌شوند. یا از لحاظ جنس به دسته‌های چرمی، کپسولی، چرمی تقسیم می‌شوند.

عوامل مؤثر در خرید چمدان

خرید چمدان به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از این عوامل بسیار مهم هستند. توجه به این عوامل باعث خواهد شد که شما یک خرید موفق داشته باشید و از چمدان جدید خود به بهترین شکل استفاده کنید. از جمله عواملی که باید به آنها بسیار توجه نمود:

  • عمر چمدان

اگرچه عمر یک چمدان حدود ده سال است اما بازهم توجه به آن بسیار حائر اهمیت است زیرا بعد از سپری شدن این مدت، ممکن است چرخ‌های چمدان و یا زیپ‌های آن خراب شود.

  • بودجه مشخص

همانند دیگر خریدها، در خرید چمدان نیز شما باید بودجه موردنظرتان را قبل از خرید مشخص کنید تا هنگام ورود به بازار دچار سردرگمی نشوید.

  • مشخص نمودن نوع کاربری

نوع کاربری چمدان بسیار مهم است زیرا هر چمدانی مخصوص به یک کار و یا نوع خاصی از مسافرت ساخته شده است؛ بنابراین در هنگام خرید کاربری آن را نیز مشخص کنید.

  • توجه به چرخ‌های چمدان

چرخ‌های چمدان نیز یکی دیگر از فاکتورهای خرید است که باید به آن توجه داشت. زیرا ممکن است چمدانی که شما قصد خرید آن را دارید دارای چرخ باشد اما چمدانی که خریداری کرده‌اید بدون چرخ باشد.

  • توجه به وزن چمدان

حمل یک چمدان سنگین بسیار سخت است؛ بنابراین باید هنگام خرید به وزن چمدان نیز توجه داشت.

  • توجه به دسته چمدان

نوع دستگیره بسیار مهم است زیرا در صورتی که دسته‌های یک چمدان کیفیت لازم را نداشته باشند ممکن است بعد مدت کوتاهی خراب شوند.

  • توجه به رنگ چمدان

توجه به رنگ چمدان نیز بسیار مهم است. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که زیاد به مسافرت می‌روید بهتر است چمدانی انتخاب کنید که رنگ آن تیره باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا مهم‌ترین عواملی که در خرید سه مدل کیف پرطرف‌دار مؤثر هستند بیان شود. باتوجه‌به این عوامل و نکات در نهایت شما یک خرید موفق با بیشترین کارایی را خواهید داشت. برای خرید تمامی محصولات مرتبط با کیف لپ تاپ و کوله پشتی و چمدان میتوانید به فروشگاه 123 کیف به آدرس 123kif.ir مراجعه کنید .