۰ نفر

طی اطلاعیه‌ای اعلام شد؛

شبکه اینترنت وزارت بهداشت برای ثبت واکسن قطع است

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
کد خبر: 563223
شبکه اینترنت وزارت بهداشت برای ثبت واکسن قطع است

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از قطعی شبکه اینترنتی این وزارتخانه توسط مخابرات استان تهران خبر داد و از مسئولان وزارت ارتباطات خواست با درک شرایط موجود این مشکل حل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای با اعلام اینکه شبکه وزارت بهداشت توسط شرکت مخابرات استان تهران قطع شده است و مراکز واکسیناسیون قادر به ثبت واکسن نیستند.

 هر ساعت قطعی ارتباط وزارت بهداشت باعث ایجاد مشکل برای صدهزار مراجعه کننده به مراکز واکسیناسیون می‌شود.

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در ادامه این اطلاعیه آورده است: از وزیر ارتباطات و مسئولان ذیربط این وزارتخانه درخواست می‌کنیم با درک شرایط موجود، ضمن دستور فوری به برقراری مجدد ارتباط، جلوی تکرار این موضوع را بگیرند.

۲۷ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۳۵ نفر تا روز جمعه ۲۶ شهریورماه دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۲۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۶۰ دُز رسید.

وزارت بهداشت نیز روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه بر اساس برآوردهای اپلیکیشن ماسک، از عبور کشور از خیز پنجم کرونا خبر داد، خیزی که برای چند بار رکورد تلفات روزانه را جابجا کرد و دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ به بالاترین رکورد رسید.  در همین خیز بود که در همین روز تعداد تلفات کرونا طی ۱۸ ماه جولان ویروس شاخدار از ۱۱۵ هزار نفر گذشت.   

خیز پنجم کرونا اوایل تیر ماه کشور را در برگرفت. بدون شک ورود میلیونی واکسن به کشور و تسریع و رکوردزنی واکسیناسیون سبب تغییر و بهبود وضعیت کرونا در کشور شده است.