۰ نفر

لبنان؛

محاصره آمریکا با واردات سوخت از ایران درهم شکست

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۱۴
کد خبر: 562957
محاصره آمریکا با واردات سوخت از ایران درهم شکست

یک مقام لبنانی ضمن قدردانی از ایران اعلام کرد با رسیدن سوخت از ایران به لبنان محاصره آمریکا در هم شکست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ «علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان در واکنش به رسیدن سوخت ایران به لبنان تاکید کرد تصمیم واردات سوخت از ایران یک تصمیم مستقل و حاکمیتی و مبتنی بر اهتمام به شهروندان و همه لبنان است.

به گزارش النشره، حمیه در اظهاراتی تلویزیونی گفت: محاصره آمریکا علیه لبنان شکسته شده و پشت سر ماست.

«حسین الحاج حسن» رییس فراکسیون نمایندگان بعلبک هرمل در پارلمان لبنان هم تاکید کرد که ورود کاروان تانکرهای حامل مازوت ایران از طریق سوریه به لبنان محاصره زمینی آمریکا را در هم شکست.

او در ادامه گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه‌ای و بشار اسد رییس جمهور سوریه به دلیل حمایت‌هایشان از لبنان و مردم آن تشکر می‌کنیم .

الحاج حسن تاکید کرد: ما از مقاومت و دبیر کل حزب الله سید حسن نصرالله و و حامیان و دوستداران مقاومت برای این دستاورد بزرگ در این روز تاریخی و باشکوه صمیمانه تشکر می‌کنیم.

«علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان هم تاکید کرد تصمیم واردات سوخت از ایران یک تصمیم مستقل و حاکمیتی و مبتنی بر اهتمام به شهروندان و همه لبنان است.

حمیه در اظهاراتی تلویزیونی گفت: محاصره آمریکا علیه لبنان شکسته شده و پشت سر ماست.

رسانه‌های لبنانی، صبح امروز (پنجشنبه؛ ۱۶ سپتامبر)، از ورود کاروان نخست شامل ۲۰ تانکر حامل سوخت ایران به این کشور خبر دادند.

ساعاتی پس از ورود کاروان نخست، سه کاروان دیگر حامل تانکرهای مازوت ایران وارد خاک لبنان شدند.

دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی سه شب پیش خود (۲۲ شهریور) اعلام کرده بود که اولین کشتی حامل فرآورده‌های نفتی، شامگاه یکشنبه هفته جاری، وارد بندرگاه بانیاس سوریه شده و روند انتقال سوخت روز پنجشنبه (امروز) به لبنان آغاز خواهد شد.