۰ نفر

محمد باقر قالیباف؛

اولویت مهم مجلس رفع مشکلات مردم و رسیدگی به محرومان است

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۳۴
کد خبر: 562942
اولویت مهم مجلس رفع مشکلات مردم و رسیدگی به محرومان است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت مهم و اساسی مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات مردم و رسیدگی به محرومان با عزم جهادی و تصویب قوانین کاربردی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد باقر قالیباف شامگاه چهارشنبه  در یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس شهر سرخرود که در محوطه حسینیه وزرامحله این شهر برگزار شد، افزود: اولویت ما در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به محرومان است و قبل از هرکاری باید به نیازمندان جامعه رسیدگی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با تمام توطئه هایی که علیه کشور ایران در سال های گذشته چیده شده بود،  ملت ما با صلابت و مقاوم در برابر یاوه گویی های دشمنان ایستادگی کرد و می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم و فشارهای اقتصادی دشمنان با ایستادگی مردم ما بی اثر شد و ایران توانست در این جنگ اقتصادی نابرابر قدرت های جهانی را به چالش بکشد.

وی با بیان اینکه در حوزه اداره کشور عقب افتادگی هایی وجود دارد، افزود: برای توسعه ایران اسلامی باید بورکراسی اداری را از سر راه نخبگان و متخصصان جامعه برداریم.

قالیباف گفت: کارنامه مسوولان در رسیدگی به مشکلات مردم خوب نیست و این کارهایی که در سال های گذشته انجام شد در شان و زیبنده ملت ما نبود.

وی ادامه داد:  امروز مشکلات ما از نداشتن و از کمبود مادی نیست بلکه اشکال اساسی ما نداشتن مدیر شجاع، تصمیم گیر و با درایت در برخی ادارات است و بسیاری از مشکلات جامعه از ضعف مدیریتی و ناکارمدی سرچشمه می گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به باور های ناب اسلامی و اندیشه رهبری و امام راحل برای پیشبرد کشور توجه داشته باشیم، گفت: باید مدیران برای رفع مشکلات مردم بکوشند. ما متعهد هستیم که در مجلس شورای اسلامی زبان مردم باشیم و از حق آحاد جامعه در عرصه های مختلف دفاع کنیم.

وی افزود: باید نظام بورکراسی ناکارآمد در ادارات ما برچیده شود و ضعف ها را از بین ببریم تا اشتغال و کار آفرینی در جامعه پا گیرد.

وی تصریح کاو ادامه داد: هر سه قوه برای پیشبرد کشور هماهنگ و هم فکر هستند اما هماهنگی ها باید منجر به هم افزایی شود تا تاثیر این همدلی ها را در رفع مشکلات مردم ببینیم.

قالیباف گفت: هماهنگی سران قوا اگر به رفع مشکلات کشور منجر نشود به درد نمی خورد و باید موانع را از سر راه مردم برای توسعه کشور برداریم. وی فزود : تا اقتصاد ما دولتی باشد رانت و فساد در کشور جولان خواهد داد و باید مردم میدان دار توسعه کشور باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خود تحریمی ها در کشور از تحریم خارجی بیشتر بوده و امان مردم را بریده است و باید برای رفع این چالش همواره بکوشیم.

وی افزود : درصد قابل توجهی از جمعیت ۱۵ تا ۳۰ سال کشور بیکار اما دارای مدرک تحصیلی هستند که باید موانع را برداریم و برای اشتغال این قشر از جامعه بکوشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت : در بحث تولید مسکن مجلس در تلاش است و با حذف موانع می خواهیم مردم میدان دار ساخت مسکن در کشور شوند.

وی افزود : برای بالا رفتن ارزش پولی ایران باید تلاش کنیم و اولویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی حل مشکلات کلان در کشور باشد.

او ادامه داد: بحث استان های حاشیه دریای خزر بسیار زیاد است اما مشکلات مردم این مناطق به صورت کلی و به دور از تفکرات جزیره ای حل می شود و در موضوع استفاده از ظرفیت های دریای خزر مسوولان سه استان شمالی با برنامه مطالبات خود را مطرح کنند.

قالیباف با بیان اینکه تولید زباله چالش اساسی در مازندران است، گفت: روزانه هشت هزار تن و در ماه آخر سال ۱۲ هزار تن در روز زباله در مازندران تولید می شود که باید برای رفع چالش های زیست محیطی ناشی از تولید زباله در این استان بیشتر کار شود.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی ناترازی در اموال و انفعال عمومی را کنترل می کنیم و در بخش های مختلف اقتصادی، یارانه ای که به مردم داده می شود عادلانه نیست و در هرکاری که انجام می دهیم باید پیوست عدالت اجتماعی را مدنظر قرار دهیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از محرومان و مستضعفان و کار آفرینان و تولیدکنندگان را وظیفه خود می دانیم و برای توسعه صادرات در کشور باید بیشتر تلاش کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنرانی افزود: تمام امنیت کشور را مدیون خوش شهدا هستیم و به ایران اسلامی و وجود جانبازان و ایثارگران و شهیدان افتخار می کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گذشته خود را چراغ راه آینده خود قرار دهیم و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس مسیر و راه را برای عزت ایران اسلامی مشخص کردند.

قالیباف گفت : در سال های اول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس شرایط بدتر از شرایط کنونی داشتیم اما با افتخار آن شرایط را پشت سر گذاشتیم و در آن مقطع حتی یک سلاح گرم برای جنگ با دشمن بعثی نداشتیم و با حداقل امکانات در عملیات ها شرکت می کردیم.

وی با بیان اینکه، با وجود مشکلات زیرساختی در زمان جنگ، در بخش دیگر بعضی ها مانند بنی صدر در کشور فعالیت داشتند و با مدیریت غلط کشور را در مسیر سراشیبی قرار می دادند اما جوانان امت و امام امت مشکلات را کنار زدند و پیروزی ها در جنگ آغاز شد.  

قالیباف تصریح کرد: مردمی که با دستگاه های صنعتی خود در و پنجره می ساختند برای دفاع از میهن خمپاره ساختند و دانشمندان ما میدان داری ساخت سلاح را برعهده گرفتند و رفته رفته ایران اسلامی با مدیریت امام امت و با تفکر اسلامی در مسیر درست قرار گرفت.  

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امروز بدون شک جزو پنج قدرت دنیا در بُعد مسائل نظامی هستیم به برکت این مردم و جوانان است و این اقتدار نشان می دهد که اگر یک ملت با اعتقاد به باورها و رهبری مقتدر کنار یگدیکر حضور یابند خدای بزرگ پیروزی آنان را تضمین می کند.

وی گفت: تمام بورکراسی های بی ربط در دوران جنگ از مسیر راه برداشته شد و با روش های نوین و اسلامی آموزش های دفاع از میهن به سربازان و بسیجیان داده شد و توانستیم با دستان خالی با اقتدار از کیان ایران اسلامی دفاع کردیم.

قالیباف با اشاره به اینکه، شهدا برای دفاع از ایران اسلامی انگیزه و دلیل داشتند، ادامه داد: رشادت جوانان ما تنها مختص به هشت سال دفاع مقدس نبود بلکه فرزندان برومند ایران عزیزمان به عنوان مدافعان حرم برای عزت و سرافرازی اسلام جان می دهند.  

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور شرکت و سخنرانی در یادواره شهدای شهرستان بهشهر و یادواره شهدای سرخ رود شهرستان محمود آباد به مازندران سفر کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی پیش از شرکت در یادواره شهدای بهشهر و یادواره شهدای سرخ رود، از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بازدید و با چند خانواده شهید شهرستان بهشهر دیدار کرد.

استان مازندران از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۲ هزار جانباز و مجروح و ۲هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرد.

همچنین شهر سرخ رود در هشت سال دفاع مقدس ۱۷۶ شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است.