۰ نفر

معاون وزیر آموزش و پرورش؛

۲۰ هزار مدرسه در کشور از اول مهر به صورت حضوری فعالیت می‌ کنند

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۴
کد خبر: 562306
۲۰ هزار مدرسه در کشور از اول مهر به صورت حضوری فعالیت می‌ کنند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۰ هزار مدرسه در کشور از اول مهر به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شاهپور محمد زاده روز سه شنبه در جاشیه سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد ما بازگشایی مدارس به صورت حضوری خواهد بود اما با توجه به شرایط کرونایی برگزاری کلاسهای درس به صورت حضوری فعلا در تمامی مدارس امکان پذیر نیست.

محمد زاده با بیان این که ۳۰ درصد مدارس به صورت حضوری خواهد بود، بیان کرد: مدارس کم جمعیت از اول مهرماه با رعایت دستور العمل های بهداشتی به صورت حضوری دایر خواهد بود.

این مسوول تصریح کرد: واکسیناسیون عوامل اجرایی آموزش و پرورش و معلمان تا پایان شهریور انجام خواهد شد.

وی با بیان این که بسیاری از استان‌ها از برنامه نظام بندی واکسیناسیون جلوتر هستند، گفت: ٩٨ درصد جامعه فرهنگیان استان قزوین واکسینه شدند.

محمد زاده تصریح کرد: تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده و ضد عفونی و توزیع اقلام بهداشتی در مدارس انجام شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در مدارس کم جمعیت نظارت ها بیشتر خواهد بود و به خانواده ها اطمینان داده می شود که حضور  فرزندان در مدارس  با سلامت کامل خواهد بود.

وی ادامه داد: در مدارس پر جمعیت تا اطمینان کامل از سلامت جامعه ایجاد نشود، بازگشایی کامل نخواهیم داشت.

محمد زاده با اشاره به این که تمامی اختیارات بازگشایی مدارس در مناطق به استانها  سپرده شده است، گفت: با تشخیص استان یا هر منطقه، پروژه مهر انجام شده و مدارس سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه به برنامه های سواد آموزی اشاره کرد و گفت: هر ساله ۳۰۰ هزار سواد آموز در ۵۱۲ مرکز یادگیری محلی در کشور زیرنظر نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ هزار آموزش دهنده فعال، تحت آموزش قرار می گیرند

محمدزاده با اشاره به مشکلات حوزه سواد آموزی از جمله مشکل بیمه آموزش دهندگان، خاطرنشان کرد: در سال جاری اولویت دولت، رفع مشکلات مناطق کم برخوردار و شهرستان ها است.