۰ نفر

ایران رتبه دوم واکسیناسیون هفتگی در جهان را گرفت

۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵
کد خبر: 561928
ایران رتبه دوم واکسیناسیون هفتگی در جهان را گرفت

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت در دیدار با فرماندهان ارتش با اشاره به کسب رتبه دوم واکسیناسیون هفتگی کرونا در جهان، گفت: برای ادامه روند تزریق واکسن کرونا به کمک ارتش نیاز داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در دیدار با فرماندهان ارتش اظهار کرد: اعتقاد ما این است ارتش بازوی پرتوان برای مقام معظم رهبری است و نیرو‌های مسلح حصار امن برای ملت ما بوده و در دوران دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادند و امروز در کنار مردم هستند و فراموش نمی‌کنیم در بلایا و حوادث همیشه کنار مردم بودند؛ یک ارتشی در دوران سیل خم شد تا فرد سالخورده پا روی کمر او بگذارد و بر خودرو سوار شود، ما ارتش را الگوی خود قرار می‌دهیم.

او ادامه داد: دشمن در فضای مجازی از ارتش رضاشاه صحبت می‌کند ارتشی که یک روز در برابر تهاجم دشمن نایستاد در حالی که ارتش ما ارتش خار چشم دشمنان ایران است و باید از ارتشی‌ها تشکر کنیم که همیشه پای کار بوده و هستند.

عین اللهی بیان کرد: به لطف خداوند قدرتمندترین نیروی پزشکی منطقه هستیم قبل از انقلاب بیماران به خارج از کشور اعزام می‌شدند، اما امروز سرشار از دانشمند متدین هستیم و نیاز به اعزام به خارج کشور نداریم و علیرغم همه تحریم‌ها دانشمندان ما به کمک هم توانستد در حوزه کرونا خدمت رسانی کنند.

وزیر بهداشت گفت: امروز واکسن فخرا در وزارت دفاع وارد فاز سوم شد و نیرو‌های نظامی در همه جای دنیا از جمله آمریکا مانند همه جای دنیا در حوزه پزشکی با پیشرفته‌ترین تجهیزات فعالیت می‌کنند و علوم پزشکی ارتش ظرفیت‌های خاصی دارد و طب هوافضا و زیر سطحی‌ها، روانشناسی هوانوردی، فوریت‌های پزشکی دریایی عمدتا در حوزه نظامی کاربرد دارد و امیدواریم با کمک علوم پزشکی ارتش مسائل خاص نیازمند حوزه نظامی را حل کنیم.

عین اللهی درباره واکسیناسیون بیان کرد: در حوزه واکسن لطف خداوند شامل حال ما شد و مقدار بسیاری واکسن وارد شد و امروز وزارت بهداشت به تنهایی قادر به انجام واکسیناسیون نیست و نیاز به کمک به ویژه در مناطق صعب العبور داریم و درخواست داریم برای واکسیناسیون خانه به خانه از ارتش کمک بگیریم.

عین اللهی از ثبت رکورد هفتگی واکسیناسیون کرونا خبر داد و گفت: ما در هفته گذشته رتبه سوم جهانی در واکسیناسیون را داشتیم؛ آلمان با تزریق هفتگی ۶ میلیون دوز در رتبه نخست، فرانسه با تزریق بیش از ۴ میلیون در رتبه دوم و ایران با اختلاف کمی از فرانسه در رتبه سوم قرار دارد و تلاش می‌کنیم رکورد جهانی تزریق واکسن در هفته را بشکنیم.

وی یادآور شد: صحنه هایی در مشارکت گروه های مختلف و نیروهای مردمی در واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کرونا دیدیم که شاید نمونه آن را فقط در دوران دفاع مقدس مشاهده کرده بودیم. امروز دانشجویان با علاقه و انگیزه زیاد در واکسیناسیون مشارکت دارند و محل های مختلفی از جمله حسینیه ها تبدیل به مراکز واکسیناسیون شده و نیروهای نظامی هم در این عرصه کمک زیادی می کنند.

وزیر بهداشت گفت: ارتش با حدود سه هزار تخت بیمارستانی در مقابله با کرونا کمک های زیادی کرد و در لحظات بحرانی و زمان هایی که نیاز به کمک داشتیم، با تمام توان به ما و مردم کمک کردند.

عین اللهی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از پیشگامان محرومیت زدایی است و ما نیز در راستای محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور، حتما بیمارستان کنارک را تجهیز خواهیم کرد تا نیازهای درمانی مردم محروم این منطقه برطرف شود و افتخار می کنیم که در این عرصه کمک کنیم. هیچ مرزی بین سازمانها وجود ندارد چون هدف ما، کسب رضایت خداوند و خدمت به مردم است.