۰ نفر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

️آغاز سال تحصیلی جدید از سوم مهر با حضور رییس جمهور

۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱
کد خبر: 561833
️آغاز سال تحصیلی جدید از سوم مهر با حضور رییس جمهور

کاظمی از آغاز سال تحصیلی جدید در سوم مهر با حضور آیت الله رییسی، رییس جمهور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان درباره بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت در تمام جهان آسیب‌های جدی به واسطه دوری از مدرسه دیدند، بیان کرد: فقر آموزشی و مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی در پهنه‌های مختلف از جمله آسیب‌هایی است که نمی‌تواند منکر آن شود.

او ادامه داد: محرومیت بیش از ۱.۵ میلیارد دانش اموز در دوران بحران کرونا این اسیب‌ها را نشان داد و در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا آموزش به طور حضوری اجرا می‌شود همچنین ۷۰ کشور دنیا هم برنامه‌های آموزشی خود را مجازی یا ترکیبی دنبال می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: سیاست‌های ریاست جمهور و ستاد کرونا هم ضرورت بازگشایی مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار داد و ما زمینه حضور کم دغدغه و تدریجی دانش آموزان را طراحی کردیم و طی یکی دو روز آینده به کشور ابلاغ می‌کنیم.

او تاکید کرد: زنگ سال تحصیلی جدید سوم مهر با حضور رییس جمهور به صدا در می‌آید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بدون شک دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در تمام ساحت‌های تعلیم و تربیت باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: نقشی که آموزش و پرورش در نظام یادگیری هر کشور دارد، همین نظام یادگیری است.

سهم آموزش و پرورش  در ایران ناچیز است

او افزود: سهم آموزش و پرورش در کشورهای توسعه یافته به طور میانگین ٧٧ درصد است در حالی که در کشور ما حدود ١٢ درصد است و اتکای ما به منابع طبیعی بالای ۵۵ درصد می رسد.

کاظمی تاکید کرد: راه درازی در پیش داریم تا سرمایه های عظیم و نهفته در این سیستم بزرگ را کشف و پرورش دهیم تا دستاوردها و آرمان های عظیمی را به دست آوریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه های نظام تعلیم و تربیت همچنین آرزوهای مردم و مطالبات های مقام معظم رهبری در سند تحول بنیادین تجلی یافته است و به عنوان یک میثاق ملی در دستور کار است.

کاظمی گفت که اولین و آخرین ماموریت ما تحقق این آرمان هاست، برای تحقق سند تحول بنیادین و آرمان های آن که حیات طیبه است، خود سند مشخص کرده که راه برون رفت از مشکلات و اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحت این است که رویکردی جامع و دقیق باید در دستور کار قرار گیرد.
این سند تبیین کرده است که برای داشتن مصداق بیرون اهداف تعریف شده در تراز سند، چه باید کرد.

بزرگترین مشکل نظام تعلیم و تربیت، تمرکز بر آموزش است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مسیری که سند برای تعلیم و تربیت مشخص کرده است در کنار تمرکز بر دانش و آگاهی افراد موقعیت های رشد دهنده تربیتی را هم مشخص کرده است؛ بزرگترین مشکل نظام تعلیم و تربیت همین است که صرفا مسیر آموزشی را طی می‌کنیم، اما تربیت این نیست. تشکل‌های دانش آموزی به معنای وسیع آن بالاترین فرصت های تربیتی را برای دانش آموزان فراهم می‌کنند.

کاظمی افزود: موثرترین راه دستیابی به سند تحول مسیر تشکل‌های دانش آموزی است چون فرصت های فعالیت های میدانی با نقش پذیری دانش آموزان مهیا می شود. قدر فرصت را می دانیم و در میان این تشکل ها، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آمزوان به لحاظ سابقه انقلابی و جهادی یقینا برای حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب توسعه و ترویج در خط مقدم قرار دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اتحادیه در عرصه های مختلف میدان‌داری می‌کند. تشکل ها به ویژه اتحادیه را یکی از مهم ترین شرکای خود در مدرسه می دانیم و تمام حمایت های خود را انجام می دهیم. از مدیران کل استانی می خواهیم که هرگونه امکانات که میسر است، برای این تشکل انجام دهند.