۰ نفر

یک مقام مسئول:

۵میلیون دوز واکسن کرونا در راه است

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۳۴
کد خبر: 560338
۵میلیون دوز واکسن کرونا در راه است

سخنگوی جمعیت هلال احمر از ورود محموله ۵ میلیون دوز واکسن کرونا تا فردا در صورت فراهم شدن شرایط خبر داد و گفت: در حال حاضر نوع واکسن‌های وارادتی "سینوفارم" بوده؛ البته رایزنی‌هایی نیز با برخی از کشورها برای ورود واکسن‌های جدید انجام شده است.

به  گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدحسن قوسیان مقدم با اشاره به ادامه ورود محموله‌های واکسن کرونا اظهار کرد: در حال حاضر از 40 میلیون دوز واکسن کرونا که وارد کشور شده، 25 میلیون دوز واکسن توسط جمعیت هلال احمر وارد شده است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جمعیت هلال احمر در این ایام ورود واکسن کرونا به کشور بوده و در این زمینه در هفته‌های آتی نیز محموله‌های جدیدی وارد خواهد شد.

سخنگوی جدید هلال احمر ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی هلال احمر قرار است هر هفته 5 میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است که در یکشنبه گذشته این تعداد وارد شده و در صورت فراهم شدن شرایط یک محموله 5 میلیونی دیگر وارد کشور خواهد شد که میزان واکسن‌های وارداتی در این هفته به 10 میلیون دوز خواهد رسید.

قوسیان مقدم تصریح کرد: در حال حاضر نوع واکسن‌های وارادتی "سینوفارم" بوده البته رایزنی‌هایی نیز با برخی از کشورها برای ورود واکسن‌های جدید انجام شده است.

وی در رابطه با واکسیناسیون اتباع در کشور هم گفت: در این زمینه نیز رایزنی‌های با سازمان ملل انجام شده است و قرار است واکسن مورد نیاز تأمین شود که بر اساس آمار 4 میلیون واکسن نیاز است.