۰ نفر

مدیرعامل شرکت کوبل دارو اعلام کرد:

محموله های بزرگتر واکسن کرونا آکسفورد-آسترازنکا در راه ایران

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 560162
محموله های بزرگتر واکسن کرونا آکسفورد-آسترازنکا در راه ایران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روزنامه ایران مدیرعامل شرکت کوبل دارو از تامین محموله های جدید واکسن کرونا آکسفورد آسترازنکا با حجم بیشتر برای کشور خبر داد؛ این شرکت به عنوان نخستین واردکننده بخش خصوصی کشور، تاکنون قریب به یک میلیون دوز واکسن آکسفورد-آسترازنکا را تامین نموده و به مسئولان وزارت بهداشت تحویل داده است.

سید علی مهدیان مدیرعامل کوبل دارو با توجه به اهمیت واکسیناسیون عمومی و با تاکید بر این موضوع در مصاحبه با .....، گفت: کوبل دارو به عنوان اولین تامین کننده واکسن کرونا بخش خصوصی کشور، تاکنون طی دو مرحله اقدام به تامین قریب به یک میلیون دوز واکسن آکسفورد-آسترازنکا برای کشور نموده است که این محموله ها بلافاصله پس از انتقال و انجام تشریفات گمرکی جهت حمایت از واکسیناسیون هموطنان عزیز به مسئولان وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

مدیرعامل کوبل دارو با ابراز امیدواری، از تامین محموله های واکسن کرونا با حجم بالا در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: شرکت کوبل دارو از زمان دریافت مجوز جهت واردات واکسن تا کنون، اقدامات گسترده ای را در این خصوص به انجام رسانده است؛ در همین راستا، کوبل دارو با توجه به بیش از 12 سال سابقه همکاری مستمر با شرکت آسترازنکا، توانست در کمتر از سه ماه و در اولین مرحله تعداد 315 هزار دوز و در مرحله دوم تعداد 648 هزار دوز واکسن را تامین نموده و به وزارت بهداشت تحویل دهد. به زودی محموله های دیگری نیز تامین می شود که حجم بیشتری دارند و به کشور وارد خواهند شد.

سیدعلی مهدیان با اشاره به افزایش ظرفیت تولید  در سایت R-Pharm روسیه گفت: کوبل دارو می تواند در صورت صلاحدید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نسبت به تامین مقادیر قابل توجهی از واکسن در پاییز سال 1400 اقدام نماید.

وی درباره‌ی نحوه‌ی توزیع این واکسن ها گفت: تمام محموله واکسن آکسفورد-آسترازنکا که تاکنون توسط کوبل دارو تامین شده است بصورت کامل به وزارت بهداشت تحویل داده شده و فرایند انبارش، توزیع و تزریق واکسن نیز کماکان توسط این وزارتخانه صورت می پذیرد.

مهدیان در ادامه با تاکید بر فرآیند تامین بدون سود واکسن از آسترازنکا گفت طبق اعلام و اقدام شرکت آسترازنکا، این شرکت تا پایان پاندمی کرونا واکسن های خود را طی فرایند بدون سود در اختیار سایر کشورها قرار می دهد؛ شرکت کوبل دارو نیز در جهت تسریع در تامین واکسن برای هموطنان عزیز از همین روش استفاده کرده است.

 مدیر عامل شرکت کوبل دارو درباره اثربخشی واکسن آسترازنکا گفت: این واکسن بر اساس مطالعات، با پیشگیری 100درصدی از مرگ و میر و جلوگیری ازبستری شدن در بیمارستان به میزان 94 درصد، عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.