۰ نفر

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا؛

مرزهای چذابه و شلمچه مسدود است

۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبر: 559800
مرزهای چذابه و شلمچه مسدود است

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا در خوزستان گفت: از عموم مردم درخواست می کنیم با توجه با بسته شدن مرزهای چذابه و شلمچه از سوی کشور عراق بر روی مسافران عتبات عالیات به خوزستان به این ۲ مرز سفر نکنند، تا مشکلی برایشان به وجود نیاید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ولی‌الله حیاتی امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام مسوولان کشور عراق سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی فقط از طریق هوایی امکان‌پذیر است، اظهار کرد: بر همین اساس افرادی که قصد عزیمت به عتبات عالیات دارند، تنها از طریق مرز هوایی اقدام کنند. 

وی عنوان کرد: کشور عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال ۳۰ هزار سهمیه برای زائران ایرانی متقاضی شرکت در کنگره اربعین حسینی در نظر گرفته که قرار است موکب دارانی که هر ساله در کشور عراق به زائران خدمات دهی می کنند در قالب این سهمیه به کشور عراق اعزام شوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا در خوزستان با تاکید بر عدم برپایی مواکب در مرزهای شلمچه و چذابه، گفت: 
موکب دارانی که قصد برپایی موکب در کشور عراق را دارند تنها از مسیر هوایی می توانند به این کشور سفر کنند.

حیاتی افزود: از عموم مردم درخواست می کنیم با توجه با بسته شدن مرزهای چذابه و شلمچه از سوی کشور عراق بر روی مسافران عتبات عالیات به خوزستان به این ۲ مرز سفر نکنند، تا مشکلی برایشان به وجود نیاید.

حیاتی متذکر شد: مرزها برای تجارت و واردات و صادرات باز هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی در عین حال گفت: کسانی که قصد دارند از طریق مرز هوائی به عراق سفر کنند باید ۷۲ ساعت قبل از پرواز اقدام به انجام تست  p.c.r  کنندتا از ورود آنان به خاک عراق جلوگیری نشود.