۰ نفر

تولیت امامزاده صالح، فروش قبرهای میلیاردی را تکذیب کرد

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۲۴
کد خبر: 559259
تولیت امامزاده صالح، فروش قبرهای میلیاردی را تکذیب کرد

تولیت امامزاده صالح تجریش، خبرها مبنی بر خرید و فروش قبرهای میلیاردی در امامزاده صالح(ع) را تکذیب کرد و از تلاش برای توسعه حرم به منظور افزایش تعداد زائران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، قبرهای لاکچری در تجریش و امامزاده صالح (ع) حاشیه‌ساز شد و برخی از افراد بدون اطلاع از نحوه مشارکت خیران برای توسعه حرم، اقدامات مردمی را به عنوان خرید قبر میلیاردی و لاکچری توصیف کردند. تصاویری از آن نیز دست به دست در فضای مجازی می‌چرخد و حتی برخی از رسانه‌های داخلی نیز این امر را از سوی تولیت آستان امامزاده صالح (ع) تأیید کردند.

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، تولیت امامزاده صالح (ع) در گفت‌وگو با فارس با تکذیب ادعای برخی رسانه‌ها درباره خرید و فروش قبر میلیاردی و لاکچری در امامزاده صالح (ع) تجریش اظهار داشت: خرید و فروش قبر در آستان صالح بن موسی کاظم (ع) نیز همچون سایر امامزاده‌ها صورت می‌گیرد، اما چنین قیمت‌های نجومی وجود ندارد.

xpc8704XtHH3

وی با بیان اینکه صحبت‌های من درباره خرید ۳ تا ۱۰ میلیاردی قبر نیز به عنوان مثال بود، افزود: اکنون ما طرح توسعه امامزاده صالح (ع) را پیگیری می‌کنیم و هر کسی هم بنا بر توانمندی و ارادتی که دارد، مبلغی را کمک می‌کند؛ به طوری که یکی نذر نمک دارد و دیگری هزینه ۲۳ هزار پرس غذا در دهه اول محرم را برای تأمین غذای محرومان می‌دهد و یکی دیگر هم به صورت میلیاردی برای توسعه حرم آستین بالا می‌زند که هیچ کدام از این نذورات ربطی به خرید قبر ندارد.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار و ۵۰۰ متر از اراضی اطراف امامزاده صالح (ع) آزادسازی شده است، خاطرنشان کرد: ما برای توسعه آستان بنا نداریم قبرفروشی کنیم، بلکه هدف ما توسعه و جذب زائر است. اکنون حدود ۵۰۰ متر از اراضی اطراف حرم هنوز آزادسازی نشده که قصد داریم با خرید پنج ملک باقی مانده، صحن و شبستان حرم را توسعه داده و یک پارکینگ عمومی در جوار حرم احداث کنیم.

تولیت امامزاده صالح (ع) با بیان اینکه امامزاده بودجه‌ای ندارد و همه فعالیت‌های ما با کمک خیران و مردم انجام می‌شود، گفت: هنوز ۵۰۰ متر از اراضی اطراف حرم باقی مانده و ما اعلام می‌کنیم کسی که در خرید این اراضی به ما کمک کند، یک قبر به او هدیه خواهیم داد. البته این امر به معنای آن نیست که کسی با پولی که می‌دهد تا زمین‌های اطراف آزاد شود، قبر برای خود خریداری می‌کند؛ بلکه ما در نظر داریم قبری به او هدیه دهیم که البته باید یادآور شد تاکنون هم چنین اقدامی صورت نگرفته است.

8kZGlOPVEM8G

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه ما قبرهای مجانی بسیاری را نیز در اختیار افراد قرار داده‌ایم، ادامه داد: هم‌اکنون در آستان امامزاده صالح (ع)، قبرهایی به صورت رایگان به شهدای هسته‌ای و شهدای هواپیمای اوکراینی و افرادی همچون خانواده شهدا و علما و خادمان استان تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه این اقدام برخی رسانه‌ها برای ما برکاتی داشت، درباره قبرهای لاکچری تصریح کرد: این اتفاق ما را یاری کرد تا لوازمی که چیده شده بود و به عنوان قبرهای لاکچری از آن یاد می‌شد، همچون شمعدانی و عکس‌های بزرگ که افراد بنا نداشتند برای جمع‌آوری آن با ما همکاری داشته باشند، برداشته و آن محیط یکسان‌سازی شود تا افراد پس از ورود در پایین حرم که قرار بود دارالقرآن هم شود، به یاد آخرت و مرگ بیفتند.

تولیت امامزاده صالح در پایان به چشم‌انداز چهارساله برای توسعه حرم اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا چهار سال آینده مساحت آستان امامزاده صالح (ع) را به یک هکتار افزایش دهیم که این امر با کمک خیران و مردم صورت می‌گیرد و از هیچ بودجه‌ دولتی برای این امر استفاده نمی‌شود.