۰ نفر

رگبار باران و تندباد در راه مازندران

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳
کد خبر: 558487
رگبار باران و تندباد در راه مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به رگبار باران، رعدوبرق و کاهش محسوس دما از اواسط روز جمعه، گفت: آب‌گرفتگی معابر عمومی، کاهش ۷ تا ۱۵درجه‌ای دمای هوا و خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای از مخاطرات این سامانه بارشی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری جریانات خنک ومرطوب شمالی همراه با عبور امواج در تراز میانی جو از اواسط روز جمعه ۱۲ تا اواخر وقت شنبه ۱۳ شهریور ماه امسال شاهد رگبار باران، رعدوبرق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه سطح استان به‌ویژه مناطق ساحلی و جلگه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود:  آب‌گرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به‌ویژه غرب استان، کاهش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما و ۱۵درجه‌ای در ارتفاعات و خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: باتوجه به فعالیت این سامانه تاکید بر پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم‌‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی است.

این مسؤول در پایان گفت: امروز و فردا شاهد هوایی گرم و فردا در ارتفاعات استان شاهد وزش باد نسبتا گرم هستیم.