۰ نفر

عربستان ورود عمره گزارانی که واکسن چینی زده اند را ممنوع کرد

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰
کد خبر: 556498
عربستان ورود عمره گزارانی که واکسن چینی زده اند را ممنوع کرد

مقامات عربستان اعلام کرده‌اند فقط زائرانی که یکی از واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون جانسون را تزریق کرده‌اند، اجازه انجام حج عمره را خواهند داشت.

به گزارش دیلی استار، دولت عربستان تصمیم گرفته به زائرانی که واکسن سینوفارم کرونا را دریافت کرده‌اند اجازه انجام حج عمره را ندهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ مقامات عربستان واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون جانسون را را برای ورود به عربستان تایید کرده اند در نتیجه کسانی که علاقمند به انجام حج عمره هستند باید یکی از این واکسن ها را تزریق کرده باشند.

عربستان قبلا اعلام کرده بود زائران باید مدارک خود را برای تزریق دو دوز واکسن استرازنکا، دو دوز واکسن مدرنا و فایزر و یا یک دوز از واکسن جانسون جانسون ارائه دهند و کسانی که یک دوز از وکسن سینوفارم یا سینووکس را دریافت کرده‌اند باید یک دوز از یکی از چهار واکسن تایید شده ای که در بالا اشاره شد، تزریق کنند. همچنین تست pcr آنها باید حداکثر 72 ساعت قبل از ورود گرفته شده و منفی باشد.

مقامات بنگلادش از دولت عربستان درخواست کرده‌اند علاوه بر دادن اجازه ورود به واکسینه شده‌های سینوفارم، هزینه بلیط هواپیما برای زائران عمره را هم کاهش دهند.

رییس مجمع آژانس‌های حج بنگلادش از دولت عربستان خواسته اگر آزمایش پی سی آر مسافران حج مثبت بود، این اطمینان به آنها داده شود که از نظر مالی متضرر نشده و بتوانند دوباره بلیط ها و هتل‌های خود را رزرو کنند.

هزینه بلیط هواپیما برای حج عمره افزایش قابل توجهی داشته است. همین امر باعث شده تعداد زائران بنگلادشی عمره تا 60 هزار نفر کاهش یابد.