۰ نفر

۸۵هزار دز واکسن کرونا وارد مشهد شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۳۰
کد خبر: 555556
۸۵هزار دز واکسن کرونا وارد مشهد شد

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تزریق ۱۰۰هزار دز واکسن در روز در این استان هدفگذاری شده است، از ورود یک محموله ۸۵هزار دزی واکسن جدید به این خطه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: سرعت واکسیناسیون در این استان،  قطعاً با دستورات ریاست جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بالا خواهد رفت.

وی با قدردانی از برگزاری مطلوب مراسم عزاداری ایام ماه محرم در استان و مشهد، بیان کرد: امسال مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت مثال زدنی دستورالعمل‌های بهداشتی در مشهد برگزار شد و در این بین به عنوان یک الگو از طریق صداوسیما در سطح کشور پوشش داده شد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با این رویکرد جا دارد از هدایت‌های نماینده ولی فقیه در استان،  تولیت آستان قدس رضوی بابت اقدامات تاثیرگذار این نهاد،  اداره کل تبلیغات اسلامی در مدیریت هیات‌های عزاداری و نیروی انتظامی در نظارت‌ بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  قدردانی کنم.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته پزشک افزود: کادر درمان استان، ۱۸ ماه طاقت فرسا را پشت سر گذاشته اند که در تاریخ بهداشت و درمان کشور این رویداد سابقه نداشته است. در این راستا پزشکان و پرستاران خدمات برجسته و ماندگاری ارائه کردند که در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت مراکز درمانی دولتی را پای کار آورده‌ایم و نیاز است مراقبت بیشتری کنیم، عنوان کرد: برای اینکه به یک ضریب پایدار در رعایت دستورالعمل‌های  بهداشتی برسیم، نیازمند رعایت حداقل ۸۵ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم. لذا فرمانداران و کمیته نظارت باید با جدیت تمام بر نحوه رعایت پروتکل‌ها نظارت‌ داشته باشند تا در کنار آن با زحمات و تلاش‌های مجموعه رسانه بتوانیم مانع از عادی انگاری در سطح استان باشیم.

وی با بیان اینکه تا پنجم شهریورماه محدودیت‌های ورود به استان برقرار خواهد بود، گفت: خوشبختانه روند مدیریت مبادی ورودی استان مطلوب است و نیروی انتظامی با قوت و جدیت به وظیفه خود عمل می کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی گفت: میزان اکسیژن تولیدی استان، به عنوان یکی از حیاتی ترین نیازهای مراکز درمانی ۲۰ تن در روز است. با این وجود خیران، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی با ما در این زمینه کرده اند و اکنون بسیاری از بیمارستان‌های ما به اکسیژن ساز مجهز شده اند و بخشی دیگر نیز در حال اقدام است. ضمن اینکه بنا داریم مخزن ۶۰ تنی اکسیژن را در یکی از مراکز تعیین شده دانشگاه علوم پزشکی تعبیه کنیم تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

معتمدیان به اهمیت تامین نیروی انسانی مراکز درمانی، بستری موقت و سرپایی اشاره و اظهار کرد: امروز جلسه‌ای پیرامون این موضوع با دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی برگزار شد و قرار شد در ۲۴ ساعت آینده پویشی برای استفاده از ظرفیت‌های پزشکی استان سازماندهی و بسیج شود.

استاندار خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد که با همکاری شهرداری و شورای شهر مشهد بتوانیم برنامه‌های خوبی برای آینده تدوین کنیم تا آمادگی لازم در بخش درمانی ایجاد شود و به طور مثال ۱۲ منطقه شهرداری مشهد را می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های لازم، در مدار خدمت رسانی واکسیناسیون قرار داد.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز ۳۱ مردادماه تعداد تلفات روزانه کرونا در کشور بار دیگر رکورد شکست و با مرگ ۶۸۴ تن، تعداد جان باختگان این ویروس به ۱۰۲ هزار و ۳۸ تن رسید.

 در این مدت، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و پنج هزار و هفت نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور هم به چهار میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر رسیده است.