۰ نفر

ورود اولین کاروان حجاج خارجی به عربستان بعد از دو سال + عکس

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱:۵۵
کد خبر: 555276
ورود اولین کاروان حجاج خارجی به عربستان بعد از دو سال +  عکس

بعد از دو سال از اعمال محدودیت‌های کرونایی در عربستان و انحصاری شدن مراسم حج و عمره امروز اولین کاروان حجاج خارجی وارد عربستان شد.

به گزارش رسمی عربستان (واس)، بعد از دو سال از اعمال محدودیت‌های کرونایی در عربستان و انحصاری شدن مراسم حج و عمره برای سعودی‌ها، اولین کاروان حجاج خارجی امروز وارد فرودگاه بین‌المللی «محمد بن عبدالعزیز» شهر مدینه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، منابع محلی در این خصوص گفتند: یک برنامه جامع و یکپارچه برای ارائه خدمات به حجاج با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

این منابع اضافه کردند: ورود این حجاج به راحتی و به سهولت با استفاده از جدیدترین دستگاه‌های فنی انجام شده است.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند این کاروان از سوی مصر و دو کشور عربی دیگر به عربستان رسیده است.

پیش از این با انتقادات کشور‌های اسلامی از مقامات ریاض که حج و عمره را به شهروندان سعودی منحصر کرده‌ بودند، عربستان اعلام کرد بزودی و از تاریخ ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) میزبان ۲۰ هزار عمره‌گزار از داخل و خارج از این کشور خواهد بود.

حج

حج

حج

«هشام سعید» سخنگوی وزارت حج و عمره عربستان ضمن اعلام این خبر گفت: زائران تحت تدابیر بهداشتی به زیارت مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند رفت و به تدریج تلاش خواهد شد تا تعداد حجاج در مراحل بعدی افزایش یابد.

با شروع همه‌گیری ویروس کرونا عربستان از ورود حجاج خارجی به خاک خود ممانعت کرده و دو سال پیاپی مسلمان خارج از عربستان اجازه  به جا آوردن حج واجب و عمره را نداشتند.