۰ نفر

سخنگوی ستاد ملی کرونا خبر داد؛

بازگشایی مدارس از اول مهرماه سال جاری به صورت مجازی

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰:۱۳
کد خبر: 555265
بازگشایی مدارس از اول مهرماه سال جاری به صورت مجازی

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا اول آبان ماه سال جاری واکسیناسیون افراد تا ۳۰ سال در کشور انجام می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «علیرضا رییسی» شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، افزود: تلاش های برای واردات ۶۰ میلیون واکسن کرونا انجام شده و ۲ یا ۳ هفته اینده شاهد تحول بزرگی در میزان تولید واکسن داخلی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال جاری هر ماه ۱۰ تا ۱۵ میلیون واکسن داخلی در کشور تولید خواهد شد، گفت: خوشبختانه در ۴ جلسه ای که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شده هرگونه مشکلات تامین واکسن برطرف شده و بزودی مشکلات تزریق واکسن نیز برطرف خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا تاکید کرد: مردم مطمئن باشند که واکسیناسیون کرونا در شرایط خوبی ادامه خواهد داشت و همانطوری که رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند، اولویت اول دولت کرونا و تامین سلامتی مردم است و دولت برای تامین واکسن هیچ گونه مشکل ارزی ندارد.

وی با اشاره به محدودیت های کرونایی در کشور افزود: پیک پنجم کرونا در دو استان یزد و سیستان و بلوچستان نزولی شده و ۳ استان شمالی نیز میلی متری نزولی شده اند و سایر استان ها هنوز در پیک پنجم کرونا قرار دارند و هنوز به قله نرسیده اند.

رییسی با بیان اینکه خیز پنجم کرونا در ۹۰ درصد استان ها بسیار بلند بوده است گفت: این نشان می دهد با وجود رعایت پروتکل ها و اعمال محدودیت ها  مدت کرونا در پیک پنجم بسیار طولانی بوده است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا یادآورشد: در این دوره اصناف نیز همکاری خوبی داشتند و بیش از ۸۰ درصد اصناف در رعایت محدودیتها همکاری کردند و مهلت تمدید اظهارنامه مالیاتی اصناف نیز تا هفتم شهریورماه سال جاری تمدید شده تا از ازدحام اصناف در مراکز مالیاتی جلوگیری شود.

وی در خصوص عدم تحویل واکسن توسط برخی از کشورهای جهان اظهارداشت: برخی از کشورهای جهان تا زمانی که مردم خود را واکسینه نکردند به کشوری واکسن تحویل ندادند و در حالی که ما با کشور چین و روسیه قرارداد داشتیم اما به ما واکسن ندادند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا افزود: در چین هم اکنون به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر واکسن زدند و کشور کانادا ۳.۷ نیاز خود واکسین خریده، اما امریکا تا زمانی که ۵۰ درصد مردم خود واکسن نزد، واکسن به کانادا و هیچ کشوری تحویل نداد.

رییسی با بیان اینکه با از طریق کوواکس بهداشت جهانی ۱۶ میلیون واکسن خریداری شده اما تاکنون به ما تحویل نداده اند گفت: این در حالی است که در اجرای طرح شهید سلیمانی عزیران ما در بسیج یک کار پایداری را آغاز کرده اند تا با همکاری سایر دستگاه های اجرایی واکسیناسیون را با سرعت بیشتری انجام دهند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا تصمیم بر این شده است که دو گروه در وزارت بهداشت و آموزش و پرورش تشکیل تا با تدوین پروتکل های بهداشتی اقداما لازم را به عمل آورند هرچند که رویکرد ستاد ملی کرونا بازشگایی حضوری مدارس است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا از بازگشایی مدارس از اول مهرماه سال جاری به صورت مجازی خبرداد و افزود: از حدود ۱۱۲ هزار مدرسه در کشور ۶۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه زیر ۱۰۰ نفر دانش آموز دارد و تصمیم بر این است که در صورت بازگشایی داری هیچ کلاسی نباید بیش از ۱۵ نفر دانش آموز داشته باشد.

وی گفت: هم اکنون ۸۵ درصد معلمان و کادر اداری آموزش و پرورش واکسینه شده اند و در هفته جاری واکسیناسیون دوز اول معلمان به  پایان می رسد و دوز دوم واکسیناسیون معلمان و کادرهای اداری نیز بسرعت انجام خواهد شد، زیرا تعطیلی مدارس آسیب بسیار بیشتری دارد و ما با اعمال پروتکل های بهداشتی به دنبال بازگشایی مدارس هستیم.

دکتر مسلم چشمی مسئول کمیته پایش و ارزیابی قرارگاه جهادی طرح شهید سلیمانی در این برنامه گفت: برای اجرای طرح شهید سلیمانی بسیج وارد میدان شده و قطع زنجیره بیماری کرونا هدف ما در این طرح است.

وی افزود: هم اکنون ۱۴۲ مرکز واکسیناسیون کرونا توسط بسیج اداره می شود و بسیج در ۵۴۰ مرکز واکسیناسیون مشارکت دارد و در سه محور مراقبتی و حمایتی از بیماران کرونایی، بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت دارد.