۰ نفر

از سوی سازمان ناظر دارویی هند؛

نخستین واکسن کرونا از نوع DNA مجوز اضطراری گرفت

۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹
کد خبر: 555088
نخستین واکسن کرونا از نوع DNA مجوز اضطراری گرفت

سازمان ناظر دارویی هند به واکسن کرونا شرکت هندی «زیدوس کایدلا» (Zydus Cadia)، نخستین واکسن کرونای از نوع DNA برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال مجوز اضطراری داد.

به گزارش الجزیره، سازمان ناظر دارویی هند به واکسن کرونا شرکت هندی «زیدوس کایدلا» (Zydus Cadia)، مجوز استفاده اضطراری داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ،  این واکسن کرونا نخستین واکسن کرونای از نوع DNA است و  رگولاتوری هند با استفاده از آن برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال موافقت کرد.

این واکسن به نام ZyCoV-D از بخشی از ماده ژنتیکی ویروس استفاده می‌کند که دستور ساخت پروتئین خاصی را می دهد که دستگاه ایمنی آن را شناسایی می کند و به آن پاسخ می دهد.

تصویب استفاده اضطراری از این واکسن  به برنامه واکسیناسیون هند که قصد دارد تا ماه دسامبر همه افراد بالغ واجد شرایط را واکسینه کند سرعت می‌بخشد و به نخستین واکسن تزریقی برای افراد زیر ۱۸ سال  تبدیل می‌شود؛، این کشور هنوز برای مهار شیوع ویروس در برخی ایالت‌ها تلاش می‌کند.

مطالعات فاز سوم آزمایش بالینی این واکسن روی بیش از 28 هزار داوطلب در 50 سایت بالینی صورت گرفته و میزان اثربخشی 66.6 درصد را نشان داده است.