۰ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

اوضاع هرمزگان بحرانی است

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبر: 554422
اوضاع هرمزگان بحرانی است

رییس علوم پزشکی هرمزگان گفت: با افزایش آمار مبتلایان به دلتا کرونا و خستگی مفرط در کادر درمان با کمبود نیروی درمانی در هرمزگان روبرو هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حسین فرشیدی صبح سه شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران بیان داشت: بیشترین مکان‌های آلوده هرمزگان به کرونا ادارات با ۴۵ درصد، مراسمات عروسی و عزا بیش از ۶۰ درصد و مسافرت‌های کوتاه به روستاها هستند. روزانه بیش از ۳ هزار نفر بصورت بستری و سرپایی داروی رمدسیور برای کاهش عوارض کرونا دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۸۰ هزار نفر در استان واکسن کرونا نوبت اول و بیش از ۱۱۰ هزار نفر نوبت دوم را دریافت کرده اند، اضافه کرد: در حال حاضر با کمبود نیروی درمانی در هرمزگان مواجه ایم و از همه افرادی که بصورت جهادی یا قراردادی مایل به کمک باشند استقبال می‌کنیم.

فرشیدی با اشاره به اینکه ۱۷ هفته متوالی روند کرونا در استان افزایشی است که هفته گذشته ۵۰ درصد تست‌ها مثبت بوده است، تصریح کرد: بیشترین مکان‌های آلوده ادارات با ۴۵ درصد، مراسمات عروسی و عزا بیش از ۶۰ درصد و مسافرت‌های کوتاه به روستاها هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به انجام ۵ هزار تست روزانه، عنوان کرد: ۶ آزمایشگاه تشخیص تست کرونا در استان وجود دارد، ولی به دلیل مراجعه زیاد ۳۰ درصد جواب تست‌ها بعد از سه روز آماده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: وضعیت کرونا در استان هرمزگان نگران کننده است و ما روزانه ۵۰ تخت به تخت‌های کوویدی استان اضافه می‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ بیمار بستری از این تخت‌ها استفاده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند در کنار این ما روزانه ۱۸۰۰ بیمار داریم که خدمات درمان بستری موقت دریافت می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اگر چه تأمین دارو برای بیماران کرونایی مشکل است اما تا به حال نگذاشته‌ایم بیماران بدون دارو بمانند و به اندازه کافی تأمین کرده‌ایم، در حال حاضر ما بالغ بر ۲۲ هزار بیمار در قرنطینه داریم و این افراد بایستی قرنطینه را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: با ۲ اصل می‌توان جلوی این بیماری را گرفت اصل اول رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که اخیراً کاهش یافته و با شروع ماه محرم بسیاری از تجملات برای جشن عروسی نداریم که نکته امیدوار کننده‌ای است و اصل دوم نیز واکسیناسیون عمومی است.

فرشیدی گفت: شهریور، ماه خوبی برای واکسیناسیون مردم خواهد بود و این خبر خوش را می‌دهم مطابق برنامه‌های دیده شده ۷۰ درصد مردم تا پایان مهرماه واکسینه خواهند شد.

وی در ادامه با تشکر از خدمات نیروی زمینی سپاه و کمک به تأمین نیروی انسانی و کادر درمانی گفت: در تأمین نیرو، کادر درمانی و تخت بیمارستانی همچنان نیازمند توجه هستیم و از نیروی زمینی سپاه می‌خواهیم بیمارستان صحرایی مجهز خود را در هرمزگان دایر کند.

وی بیان کرد: هرمزگان جز سه استان آخر از لحاظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.