۰ نفر

علیرضا زالی؛

۹ هزار و ۶۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تهران بستری شدند

۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۳
کد خبر: 553547
۹ هزار و ۶۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تهران بستری شدند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: تعداد مراجعین سرپایی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ هزار نفر و تعداد بستری‌ها به ۹ هزار و ۶۷۰ نفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در حاشیه افتتاح مرکز واکسیناسیون منطقه ۱۶ شهرداری تهران اظهار کرد:خوشبختانه در طول دو هفته گذشته روند افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران  سرعت خوبی گرفته و آمادگی این را داریم که با در اختیار قرار گرفتن واکسن تعداد افراد بیشتری را واکسن بزنیم.

وی ادامه داد:تعداد مراکز واکسیناسیون در تهران به عدد ۱۱۴ رسیده است و در این مراکز پرسنل با تجربه شرکت شهر سالم حضور دارند. ۵۰ درصد از نیروها و واکسن های این مرکز به مردم این منطقه اختصاص دارد و ۵۰ درصد دیگر آن نیز به واکسیناسیون پرسنل شهرداری اختصاص خواهد یافت. این مرکز تا ۲ هزار واکسن در روز می تواند تزریق کند.

زالی گفت:این چهارمین پروژه‌ای است که در روز‌های گذشته با همکاری شرکت شهر سالم افتتاح می‌شود و این پروژه در حوزه بهداشت است و پروژه‌های قبلی در حوزه درمان بودند. تعطیلی‌ها در صورتی موفق خواهند بود که تردد درون شهری و بعد از آن بین استانی را کاهش دهند و این تعطیلی به شرطی اثر بخش خواهد بود که همه در بحث نظارتی و مراقبتی وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی بیان کرد:وقتی ریتم تردد در تعطیلی کاهش یابد به کاهش چرخش ویروس هم کمک می‌کند و این تعطیلی در صورت اجرای دقیق می‌تواند فرصتی طلایی برای تجدید قوای نیروی کادر درمان باشد. تعداد مراجعین سرپایی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ هزار نفر بود و تعداد بستری‌ها نیز ۹ هزار و ۶۷۰ نفر است. ۲ هزار و ۶۱۰ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و یک هزار و ۸۰۰ نفر مراجعین جدید به بیمارستان ها داشتیم که ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.