۰ نفر

پاسخ سازمان غذا و دارو به ادعای اتاق بازرگانی تهران؛

واردات تنها یک میلیون دُز واکسن کرونا از ۵۰ معرفی‌نامه صادرشده برای بخش خصوصی

۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۹
کد خبر: 553519
واردات تنها یک میلیون دُز واکسن کرونا از ۵۰ معرفی‌نامه صادرشده برای بخش خصوصی

سازمان غذا و دارو از ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ معرفی نامه برای شرکت‌های خصوصی واجد شرایط به منظور واردات واکسن کرونا از منابع مختلف صادر کرده است که تنها یک میلیون دز واکسن توسط یک شرکت دارویی وارد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:« با توجه به انتشار ادعا و اطلاعیه هایی از سوی افراد و دستگاه‌های مختلف مبنی بر عدم صدور مجوز واردات واکسن کرونا توسط سازمان غذا و دارو به اطلاع می رساند، ادعاهای مطرح شده خلاف واقع بوده و فاقد هرگونه مدارک و مستندات معتبر است.

سازمان غذا و دارو ضمن رد ادعاهای مطرح شده تمامی مدارک و مستندات مربوط به معرفی نامه و سایر مدارک را برای شفاف سازی اذهان عمومی، ذینفعان و دستگاه‌های مرتبط را در سایت سازمان غذا و دارو طی روزهای آتی بارگذاری و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد.

شایان ذکر است است که ۳ معرفی نامه برای تنها شرکت معرفی شده توسط اتاق بازرگانی تهران صادر شده است، که تاکنون موفق به واردات هیچ واکسن کرونایی نشده است.

همچنین برای جمعیت هلال احمر نیز مجوز واردات حتی با وجود قیمت بالای واکسن مدنظر برای این جمعیت، صادر شد که در آن برهه زمانی نیز نتوانستند واکسنی را وارد کنند.

لازم به ذکر است در شرایط کنونی طرح ادعاهای خلاف واقع و غیرمستند موجب تشویش اذهان عمومی بوده و سازمان غذا و دارو در راستای صیانت از حقوق عموم جامعه با عنوان اتهام زنی و تشویش اذهان عمومی موضوع را در مراجع قضایی علیه افراد مفتری، طرح دعوا خواهد کرد.»

نمونه معرفی نامه صادر شده:

2