۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

برگزاری آزمون جدید آموزش و پرورش در ۲۲مرداد

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۲
کد خبر: 552858
برگزاری آزمون جدید آموزش و پرورش در ۲۲مرداد

عضو هیات رییسه دانشگاه فرهنگیان، از اعلام آمادگی مراکز و پردیس های این دانشگاه برای برگزاری آزمون مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش، روز جمعه ۲۲ مرداد جاری خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا کچوییان، در بیست و هشتمین اجلاس ویدئو کنفرانس سراسری مدیران استانی و سرپرستان پردیس ها و روسای مراکز، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) زحمات مدیران و مسؤولان دانشگاه در سراسر کشور را ستودنی خواند و گفت: بدون شک تلاش‌ شما در پی مدیریت شرایط بحران، خصوصا ارتقای فعالیت‌های آموزشی و عمرانی دانشگاه ملحوظ نظر اقشار فرهیخته جامعه و مشمول اجر اخروی نزد خدا است.

کچوییان، با اشاره به برگزاری آزمون پایانی جامع مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش، روز جمعه 22 مرداد جاری و اوج پنجم بیماری کرونا، تصریح کرد: در شرایط فعلی بر اساس اعلام نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و مساعد نبودن شرایط برگزاری آزمون حضوری، آزمون مذکور برای 23 گروه درسی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد برگزار کننده آزمون های دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر دایر و فعال بودن همه مراکز و پردیس های کشور روز جمعه جاری، اظهار داشت: مهیا بودن شرایط در مراکز و پردیس ها در صورت تمایل مشمولان آزمون برای حضور و دریافت خدمات لازم و ضروری است.

استاد دانشگاه، کسب حد نصاب نمره برای مشمولان شرکت کننده در آزمون را مهم خواند و گفت: دریافت 65 درصد نمره از کل آزمون، تضمین کننده موفقیت افراد برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش است.

عضو هیات رییسه دانشگاه فرهنگیان، بازنگری شاخص های رهنامه 40 ماده‌ای دانشگاه را ضرورتی اجتناب ناپذیر به منظور کیفی سازی فعالیت‌ها در سطح دانشگاه دانست و با اعلام بازنگری رهنامه در معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، افزود: این مهم به زودی برای اجرا به مراکز و پردیس های استانی سراسر کشور، ابلاغ خواهد شد.

وی، با تاکید بر استمرار ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشگاه، خاطر نشان کرد:  ارزیابی درونی به عنوان پدیده ای هدفمند و دارای کارکردهای مثبت، اصلاح و بهبود کیفیت امور دانشگاه را به دنبال دارد. چرا که بر اساس نتایج ارزیابی، نقاط قوت و ضعف، شناسایی و پیشنهادهای لازم برای بهبود کیفیت ارائه خواهد شد.

این مقام مسؤول، از سامانه HES به عنوان مهم ترین ابزار ارتباطی دانشگاه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سخن گفت و با تاکید بر تکمیل داده ها در این سامانه خاطر نشان کرد: بارگذاری آمار و اطلاعات باقی مانده مربوط به دانشگاه از سوی مدیریت‌های استانی در این سامانه ضروری است. در حال حاضر نیز تکمیل داده ها در حوزه توسعه رشته هایی نظیر آموزش کار، فناوری و امور تربیتی فعالیتی مهم به شمار می رود.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با قدردانی از فعالیت های مثبت و اثرگذار کارکنان اداری و آموزشی مامور در دانشگاه، افزود: کارمندان ساعی و کوشا در دانشگاه، رکن اساسی موفقیت‌های دانشگاه هستند. حفظ و مراقبت از این افراد هم ضامن استمرار و پویایی فعالیت‌ ها است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، مراقبت در برگزاری دوره های آموزشی و پایش مستمر دوره ها، تلاش در راستای به کارگیری نیروی انسانی کارآمد و تلاش برای حفظ این نیروها، استناد به نتایج ارزیابی کارکنان و پرهیز از به کارگیری نیروهای برخوردار از عملکرد ضعیف در سیستم، جذب اعتبارات استانی، تسریع روند انجام و تکمیل پروژه های در دست اقدام در زمان مقرر و ضرورت بهبود مستمر کیفیت فضاها و تجهیزات دانشگاه‌ را از جمله فعالیت های مهم در سازمان برشمرد و گفت: باید با مراقبت های مدیریتی درصدد جبران و پوشش کاستی های مدیریت در دوران قبل بود.

استاد دانشگاه، تلاش برای اعلام نمره واقعی دانشجو معلم و رفع هر گونه ابهام و چالش در این خصوص را از وظایف مهم استادان دانشگاه ذکر و اظهار داشت: کیفیت با مصالحه و مماشات ناسازگار است، کیفیت امور باید در صدر قرار گیرد.

وی، در ادامه برگزاری به هنگام جلسات شورای مدیریت و نظارت دانشگاه در استان، اعلام گزارش تصمیمات نظارتی و اقدامات مراقبتی و همچنین بازدیدهای ادواری به معاونت نظارت در سازمان مرکزی و توسعه دوره های بازآموزی به منظور فعالیت در سامانه LMS را از دیگر اقدامات و فعالیت های مهم در مراکز و پردیس های استان ذکر کرد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر ترویج عدالت رویه ای در سطح دانشگاه این اقدام را منجر به افزایش حس تعهد سازمانی در کارکنان دانست و افزود: تعامل با مسؤولان استان، تسهیل کننده امور سازمان است.

کچوییان، در پایان با اشاره به برخی بازدیدهای استانی انجام شده توسط معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، حضور در دیگر استان های کشور را در موقعیت های زمانی متفاوت عاملی مهم به منظور درک بیش از پیش تلاش ها و اقدامات انجام شده در استان های کشور و همچنین لمس مشکلات از نزدیک برای پیگیری موثر دانست.