۰ نفر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی :

بازارگاه های آنلاین بستر مناسبی برای ده‌ها هزار تامین کننده فراهم می کنند

۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰
کد خبر: 552436
بازارگاه های آنلاین بستر مناسبی  برای ده‌ها هزار تامین کننده فراهم می کنند

حجت الاسلام جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین اظهار داشت: بازارگاه‌های بزرگ آنلاین بستری هستند که امکان خرید از چند ده هزار تأمین‌کننـده متفاوت را برای مشتریان از سراسر کشور فراهم می‌کنند.

وی با ذکر مثالی درباره فروشگاهای اینترنتی، افزود: در بازارگاه بزرگترین و مشهورترین فروشگاه اینترنتی ایران بیش از ۱۵۰ هزار فروشنده برای عرضه محصولات خود که عمدتا کالای ایرانی هستند، گرد هم آمده‌اند و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نیک بین در همین‌ راستا بیان کرد: در چنین شرایطی است که مردم از سراسر کشور با دسترسی عادلانه و برابر می‌توانند با بررسی راحت‌تر و دقیق‌تر کالاهای ارائه شده ملزومات خود را به راحتی تهیه کنند.

وی بر همین اساس یادآور شد: این یعنی عدالت اجتماعی و اقتصاد دیجیتال به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی جامعه بشری، نقش بسزایی در حل مشکلات اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی دارد.

نیک بین ادامه داد: اقتصاد دیجیتال از معدود بسترهای اقتصای و کسب‌وکاری است که در آن تمام بازیگران از ارائه دهندگان خدمات گرفته، تا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از فرصت‌های عادلانه و برابر بهره می‌برند.

این نماینده مجلس یازدهم در بخش‌های  دیگری از سخنانش یادآور شد: اقتصاد دیجیتال عامل بسیار موثری در زمینه اشتغالزایی ملی نیز است. میزان اشتغالزایی مستقیم استارتاپ‌های مشهور و بزرگ سرجمع تا کنون عددی حدود ۵۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: البته کسب‌و‌کارهای فناورانه فعال در زمینه اقتصاد دیجیتال مثل کافه‌بازار، دیوار، دیجی‌کالا، اسنپ، تپسی، فیلیمو و … برای میلیون‌ها نفر هم اشتغالزایی غیرمستقیم داشته‌اند.

نیک بین همچنین عنوان کرد: از این میان اشتغالزایی حدود ۹۰۰۰ نفری یک فروشگاه آنلاین در گزارشی که به دست من و همکارانم رسیده، بسیار قابل توجه و تامل است.

وی ادامه داد: دولت آینده و وزارتخانه‌های صنایع، معادن و فناوری اطلاعات باید از بیشتر از گذشته از ظرفیت اقتصاد دیجیتال در کشور بهره ببرند.