۰ نفر

یک مقام مسئول:

وضعیت ورودی بیمارستان‌ ها نگران کننده است

۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰
کد خبر: 550136
وضعیت ورودی بیمارستان‌ ها نگران کننده است

رییس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد که تعداد بیمارانی که بستری می شوند بیشتر از کسانی است که ترخیص می شوند یعنی ورودی بیمارستان ها بیشتر از خروجی است که یک مقدار نگران کننده می باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پیر حسین کولیوند روز دوشنبه در آیین رونمایی از نخستین اتوبوس آمبولانس ملی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با بیان اینکه میزان تماس با اورژانس ٢ و نیم بیماران کرونایی تا سه برابر هفته های گذشته است افزود: با توجه به اینکه در پیک جدید کرونا قرار گرفته ایم ماموریت های اورژانس به ٢ و نیم تا سه برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همکاران ما با تمام توان در حال خدمت رسانی هستند و بیمارانی که از طریق اورژانس منتقل می شوند در بیمارستان ها بلاتکلیف نخواهند ماند.

کولیوند با بیان اینکه یک اقدام جهادی و انقلابی در اورژانس کشور اتفاق افتاده افزود: اورژانس در طرح واکسیناسیون شرکت کرده اند که تا پیش از این صف های طولانی و اذیت کننده ای برای هموطنان ایجاد شده بود که برای تزریق واکسن معطل می ماندند که در این شرایط همکاران اورژانس و ستاد به جای استراحت وارد میدان شدند و  در کل کشور امروز به طور تقریبی صفی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اورژانس در قالب طرح ضربتی وارد این اقدام شده که در شهرهایی از جمله تهران چهار تیم ویژه عملیاتی داریم که در هر نقطه ای که صفی وجود داشته باشد در کوتاه ترین زمان ممکن مراجعه و کارها را به اتمام می رسانند.

رییس اورژانس کشور خاطر نشان کرد: حتی اگر افرادی قادر به مراجعه به مراکز واکسیناسیون نباشند، موتور آمبولانس هایی در نظر گرفته شده است.

کولیوند با بیان اینکه به همین منظور از بالگردها نیز برای مناطق صعب العبور و دور استفاده استفاده می شود عنوان کرد: مراکز ثابت خودرویی نیز برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده که رضایتمندی بسیار خوبی در بر داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت تزریق روزانه واکسن کرونا اشاره و گفت: این ظرفیت وجود دارد که فعالیت ها را به صورت شبانه روزی در این بخش انجام دهیم به میزانی که مراجعه کننده برای واکسیناسیون وجود داشته باشد کار را انجام و در واقع ظرفیتی برای خود مشخص نکرده ایم.

رییس سازمان اورژانس ادامه داد: کار ما اورژانس پیش بیمارستانی است و برای بیمارانی که منتقل کردیم به طور قطع پذیرش می گیریم.

کولیوند در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود آمبولانس در کشور اشاره و گفت: ٢ هزار مجوز هم اکنون برای خرید آمبولانس داریم این در حالی است که اگر بتوانیم تولید داخلی داشته باشیم دیگر نیازی به واردات نداریم.

وی با بیان اینکه به آمبولانس در اورژانس نیاز جدی داریم تصریح کرد: مراکز بهداشتی، بیمارستان ها، نیروهای مسلح، هلال احمر، خیریه ها و بخش های خصوصی نیز که کار بهداشت و درمان انجام می دهند به این آمبولانس ها نیاز دارند.

رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: نیاز به آمبولانس در کشور وجود دارد و با همت خودروسازان در صورتی که تا عید بتوانیم این خبر خوب را بدهیم این نیاز رانیز توسط خودروسازان داخلی مرتفع خواهد شد.

کولیوند با بیان اینکه هم اکنون به سه تا چهار هزار دستگاه آمبولانس نیاز داریم متذکر شد:. این در حالی است که اگر این اتفاق صورت نگیرد مجبور هستیم تا دوباره از خارج کمک بگیریم.