۰ نفر

معاون وزیر کشور خبر داد؛

سقوط آزاد رعایت پروتکل های بهداشتی

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰
کد خبر: 549646
سقوط آزاد رعایت پروتکل های بهداشتی

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور، در بازه زمانی ۳۰ تیرتا ۶ مرداد ماه، با کاهش ۳۹ درصدی مواجه شده است، گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی دراماکن عمومی که دربازه زمانی۲ لغایت ۹ تیرماه، ۶۹ درصد بوده است، در بازه زمانی ۳۰ تیرماه الی ۶ مردادماه، با ۴۴ درصد کاهش به ۳۹ درصد تنزل یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بابک دین پرست با اعلام این خبر، به تشریح آخرین وضعیت میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور پرداخت و گفت: میانگین استفاده ازماسک در اماکن عمومی که دربازه زمانی ۲ تا ۹ تیرماه، ۶۹ درصد بوده است، در بازه زمانی ۳۰ تیرماه الی ۶ مردادماه، با ۳۵ درصد کاهش به ۴۶ درصد تنزل یافته است.

وی افزود: میانگین استفاده از تهویه مناسب در اماکن عمومی که دربازه زمانی ۲ تا ۹ تیرماه ، ۷۲ درصد بوده است، در بازه زمانی ۳۰ تیرماه الی ۶ مرداد ماه ، با ۳۲ درصد کاهش به ۴۹ درصد تنزل یافته است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با یادآوری اینکه، میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی دربازه زمانی ۲ تا ۹ تیرماه ، ۷۲ درصد بوده است، گفت: متأسفانه این شاخص، در بازه زمانی ۳۰ تیرماه الی ۶ مردادماه، با ۳۱ درصد کاهش به ۵۰ درصد تنزل یافته است.

وی اضافه کرد: میانگین رعایت پروتکل فاصله گذاری دراماکن عمومی که دربازه زمانی۲ تا ۹ تیرماه، ۶۹ درصد بوده است، در بازه زمانی ۳۰ تیرماه الی ۶ مردادماه ، با ۴۴ درصد کاهش به ۳۹ درصد تنزل یافته است.

دین پرست همچنین در خصوص استان های با کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی هم گفت: دراستان های البرز، زنجان،کرمان،گیلان و هرمزگان  بین۲۵ تا ۳۱ درصد،گیلان با رعایت ۲۵ درصدی پروتکل های بهداشتی، هرمزگان با رعایت ۲۶ درصدی و البرز با رعایت ۲۷درصدی درقعرجدول رعایت پروتکل های بهداشتی و از طرف مقابل، استان های خراسان جنوبی وکرمانشاه، با رعایت  ۵۳ درصدی پروتکل های بهداشتی و استان مرکزی، با رعایت ۴۹ درصدی، در صدر جدول رعایت پروتکل های بهداشتی قرار دارند.

معاون وزیر کشور به وضعیت رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی هم اشاره کرد و گفت: میانگین استفاده از تهویه مناسب در اماکن عمومی به  ۴۹ درصد رسیده است.

دین پرست در همین راستا به مکاتبه دو روز گذشته وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با وزیر بهداشت اشاره و تصریح کرد که در این مکاتبه ، دکتر رحمانی فضلی، با برشماری تکالیف قانونی وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی در سطوح ملی و استانی ‌و تشریح و تبیین مسئولیت های قانونی آن وزارتخانه ‌و دانشگاه‌ های علوم پزشکی سراسر کشور، در قالب کمیته های عالی نظارت و الزام  تمامی دستگاههای مرتبط عضو ستاد و قرارگاه عملیاتی به همکاری با وزارت بهداشت، خواهان ارتقاء و گسترش نظارتها، به منظور افزایش میانگین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در استانهای سراسر کشور شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دین پرست تاکید کرد: طی روزهای آینده ،مفاد تمامی مصوبات ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی ، در خصوص تکالیف دستگاههای اجرای عضو ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی، در ارتباط با نحوه و چگونگی نظارت بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی، منتشر خواهد شد.