۰ نفر

در طول پاندمی کرونا اتفاق افتاد؛

خروج خریداران بین‌ المللی از بازار مسکن آمریکا

۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۲
کد خبر: 548717
خروج خریداران بین‌ المللی از بازار مسکن آمریکا

در طول یک سال اول پاندمی کرونا موجی از شهروندان آمریکایی به خرید مسکن رو آوردند اما خریداران بین‌المللی کاملاً معکوس این روند را دنبال کردند و از بازار مسکن آمریکا خارج شدند.

به گزارش رویترز، در طول یک سال اول پاندمی کرونا موجی از شهروندان آمریکایی به خرید مسکن رو آوردند اما خریداران بین‌المللی کاملاً معکوس این روند را دنبال کردند و از بازار مسکن آمریکا خارج شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ طبق داده‌های اتحادیه ملی مشاوران املاک آمریکا، میزان فروش مساکن آمریکا به خریداران خارجی در بازه آوریل ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ با سقوطی ۳۱ درصدی روبرو شده است.

خریداران بین‌المللی در این بازه ۱۰۷ هزار مسکن در آمریکا خریده‌اند که این کمترین میزان از لحاظ تعداد مسکن و همچنین از لحاظ ارزش دلاری آن از سال ۲۰۱۱ تا کنون بوده است.

لاورنس یون، اقتصاددان ارشد اتحادیه ملی مشاوران املاک آمریکا می‌گوید: با توجه به قرنطینه‌های وضع شده برای مقابله با پاندمی کرونا و محدودیت‌های مسافرتی ناشی از آن کاهش شدید خرید مسکن از سوی خارجی‌ها تعجبی ندارد.

در این میان خریداران چینی بسیار جالب توجه هستند. از اوایل دهه گذشته چین به برترین خریدار خارجی مسکن آمریکا تبدیل شده است. میزان خرید مسکن آمریکایی توسط این گروه از خریداران در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ کاهش یافت اما حالا به نظر می‌رسد که خریداران چینی دوباره به این بازار بازگشته‌اند.

قیمت مسکن در آمریکا حالا ۱۵ درصد از قبل از پاندمی بالاتر رفته است که همین افزایش قیمت به انگیزه‌ای برای خرید از سوی خریداران خارجی تبدیل شده است.