۰ نفر

مدیرکل امور فرآورده های آرایشی سازمان غذا و دارو خبر داد؛

درج کد رهگیری روی فراورده های آرایشی و بهداشتی تولید داخل

۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۸
کد خبر: 548444
درج کد رهگیری روی فراورده های آرایشی و بهداشتی تولید داخل

مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در حال حاضر اصالت همه فراورده های آرایشی و بهداشتی وارداتی قابل رهگیری است، از شروع درج کد رهگیری روی فراورده های تولید داخل خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ محمود آل بویه با اشاره به توافق بین انجمن تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان غذا و دارو در خصوص درج کد رهگیری بر روی محصولات تولیدی، اظهار کرد: بر اساس این توافق درج کد رهگیری در سه فاز و به تدریج برای کلیه محصولات آرایشی و بهداشتی انجام خواهد شد و مردم به راحتی می توانند کیفیت و اصالت فراورده ها را استعلام کنند.

وی افزود:  مقرر شد از پایان شهریور سال جاری، درج کد رهگیری در فاز اول روی انواع کرم پودر، پرایمر ها، بی‌بی کرم (BB cream)، سی‌إسی کرم ( CC cream)، عطریات و قرص ظرفشویی اجرایی شود.

بنابر اعلام وبدا، مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر ضرورت استعلام اصالت فراورده های آرایشی و بهداشتی گفت: با درج کد رهگیری به راحتی می توان از طریق سامانه WWW.TTAC.IR و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ اصالت فراورده ها را استعلام و از تولید و توزیع محصولات تقلبی و قاچاق جلوگیری کرد.