۰ نفر

برنامه ریزی مدیران آموزش و پرورش برای اول مهر

۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۰
کد خبر: 547448
برنامه ریزی مدیران آموزش و پرورش  برای اول مهر

در آخرین روزهای دولت دوازدهم، خبر رسیده که قرار است سی‌ و پنجمین اجلاس مدیران مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور برگزار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در آخرین روزهای دولت دوازدهم، خبر رسیده که قرار است سی‌ و پنجمین اجلاس مدیران مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور برگزار شود.

اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش از برنامه‌های بسیار مهم وزارت آموزش و پرورش در ایام تابستان محسوب می‌شود که در آن، برنامه‌ها و سیاست‌های یکسال پیش روی آموزش و پرورش با حضور تمام مدیران مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور، مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها، مدیران تابعه ادارات‌ آموزش و پرورش و معاونان آموزش و پرورش و مدیران کل ستادی مطرح و سیاست‌ها و اقدامات اصلی بیان می‌شود.

در این اجلاس، اصولا رؤسای قوه سه‌گانه کشور، وزرا و معاونان ریاست‌جمهوری، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد نظام هم حضور می‌یابند و درباره مسائل مختلف نظام تعلیم و تربیت به تبادل نظر و گفت‌وگو می‌پردازند.

نقدی که همواره به اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش وارد می‌شد، این بود که این اجلاس هزینه‌ بالایی می‌طلبد؛ چرا که تعداد یک‌هزار مدیر از سراسر کشور در آن حضور می‌یافتند و هزینه‌های اسکان و .... رقم بالایی می‌شد.

البته کرونا باعث شد که این اجلاس  شکل مجازی به خودش بگیرد و امسال هم قرار است سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در روزهای 4 و 5 مرداد برگزار شود.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، هدف از برگزاری این اجلاس را آماده سازی، انسجام و هماهنگی برای آغاز سال تحصیلی پیش رو اعلام کرد و گفت: این اجلاس یک ظرفیت ملی برای طرح مباحث آموزش و پرورش نزد افکار عمومی جامعه و مقامات عالی مرتبه نظام است.

وی ادامه داد: تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی بر مبنای سند تحول بنیادین از دیگر اهداف اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش است.

بر این اساس، قرار است که مدیران مناطق در مراکز استان‌ها حضور یابند و از این طریق تمام استان‌ها به صورت مجازی در سی و پنجمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که در تهران برگزار می‌شود، شرکت کنند.