۰ نفر

کرونا در مازندران به مرحله بحرانی رسید

۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۰
کد خبر: 547376
کرونا در مازندران به مرحله بحرانی رسید

موج پنجم کرونا تمام بخش‌های بیمارستانی مازندران را اشغال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه وضعیت موج پنجم همه‌گیری کرونا در استان بسیار وخیم است، گفت: یک هزار و ۶۳۰ بیمار مشکوک به کرونا هم اکنون بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.
او با اشاره به اینکه افزایش چشمگیر تعداد بیماران سبب شده که کادر درمان بسیار خسته و آسیب‌پذیر شود، افزود: در وضعیت بهره‌برداری حداکثری از امکانات درمانی استان قرار داریم و تمام بخش‌های بیمارستانی استان درگیر ارائه خدمات به بیماران کوویدی است.
موسوی گفت: موج بزرگی از عادی‌انگاری‌ها و کاهش شدید سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در استان شاهد هستیم بطوریکه پیک پنجم کرونا تمام بخش‌های بیمارستانی مازندران را اشغال کرده و وضعیت استان را به سمت بحرانی شدن کشانده است.
او تعطیلات پایان هفته و تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز را مشکلی دوچندان برای مدیریت کرونا در استان مازندران دانست و افزود: مردم دیگر توجهی به هشدار‌ها و توصیه‌های پزشکی و بهداشتی ندارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: موج پنجم کرونا در مازندران مانند سراسر کشور ناشی از شیوع ویروس هندی کرونا یا سویه دلتا است که سرعت سرایت بسیار بیشتری دارد و گروه‌های سنی کودک و نوجوان را نیز درگیر می‌کند.
او افزود: برای برون رفت از این بحران هموطنان باید در خانه بمانند چرا که خانه هایشان امن‌ترین مکان برای دفاع در مقابل کروناست.