۰ نفر

حریرچی خبر داد؛

وجود ۱۶۹ شهر قرمز در کشور

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۵۳
کد خبر: 546924
وجود ۱۶۹ شهر قرمز در کشور

معاون کل وزارت بهداشت به بیان توضیحاتی درباره وضعیت شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور و تعداد شهرهای قرمز پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگوی تلویزیونی اظهار کرد: مردم بعد از ۱۳ ماه مقابله با کرونا، مشکلات اقتصادی و معیشتی خسته شده اند و همکاری نمی‌کنند. متاسفانه میزان پوشش و استفاده از ماسک در بین مردم کمتر از ۵۰ درصد است.

حریرچی خبر داد: امروز ۴۲۴ هزار واکسن کرونا تزریق شده، تمام تلاش‌ها برای واردات واکسن انجام شده است و برای تامین واکسن‌های داخلی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: مردم انتظار داشتند در چند ماه اخیر واکسیناسیون عمومی صورت گیرد، که متاسفانه موفق شدیم و از مردم عزیز فارغ از اینکه چه میزان قصور و تقصیر وجود دارد. صمیمانه از طرف همه کسانی که در این سیستم کار می‌کنند، عذر خواهی می‌کنم.

حریرچی گفت: در این اوج گیری نسبت به موج‌های قبلی، مرگ و میرمان کمتر است. مجهز شدن بیمارستان‌ها و تجربه کادر درمان باعث شدت شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم کمتر باشد.

ویروس دلتا در کشور به سرعت درحال چرخش است

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: ویروس دلتا در کشور به سرعت درحال چرخش است. ۱۶۹ شهر قرمز در کشور است که بیشترین آن در شرق و جنوب کشور قرار دارد.

حریرچی اظهار کرد: برای نخستین بار در تعداد موارد سرپایی رکورد زدیم، امروز (سه‌شنبه) ۲۷ هزار و ۴۴۴ ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و ۳ هزار و ۳۶ بستری جدید داشتیم. متأسفانه میزان تحرک و تماس‌های ما با یکدیگر نسبت به سال‌های قبل کرونا افزایش پیدا کرده است.