۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

شرایط خرید سابقه خدمت سربازی چگونه است؟

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷
کد خبر: 546744
شرایط خرید سابقه خدمت سربازی چگونه است؟

شکوری در رابطه با شرایط احتساب و خرید سابقه خدمت سربازی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی شکوری مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با شرایط احتساب و خرید سابقه خدمت سربازی اظهار کرد: مراحل مربوط، در سامانه خدمات غیرحضوری طی می‌شود و خرید و احتساب سابقه سربازی نیز نیازی به مراجعه حضوری به شعب ندارد.

وی افزود: شرط خرید سربازی این است که فرد در حال حاضر بیمه پرداز بوده و قبل از تقاضا هم دارای دو سال سابقه بیمه پردازی باشد که نرخ حق بیمه آن ۳۰ درصد است که هفت درصد را از بیمه شده می‌گیریم و ۲۳ درصد را به حساب دولت منظور می‌کنیم.

شکوری توضیح داد: زمان لحاظ شدن سابقه خدمت سربازی؛ اگر امروز اراده و ثبت درخواست کنید سیستم همان روز درخواست بررسی و محاسبه می‌کند.

وی ادامه داد: ارتباط ما با پایگاه اطلاعات سازمان نظام وظیفه برقرار شده و نیازی به بارگذاری کارت پایان خدمت و یا ارائه کارت در شعبه نیست و سامانه به صورت برخط کنترل می‌کند که فرد سربازی را انجام داده یا خیر و مدت آن چه قدر است و همان لحظه اعلام بدهی صورت می‌گیرد و اگر پرداخت نقدی باشد همان روز سابقه تولید می‌شود و اگر تقسیط شود که تا ۱۲ قسط امکان پذیر است بعد از پرداخت اقساط، سابقه منظور می‌شود.