۰ نفر

مدیر منطقه ویژه اقتصادی دوغارون؛

فعالیت های اقتصادی در مرز دوغارون از سر گرفته شد

۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱
کد خبر: 545760
فعالیت های اقتصادی در مرز دوغارون از سر گرفته شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر افغانستان جهت ارسال کالا به این کشور، از روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه جاری فعالیت‌های اقتصادی در مرز دوغارون پس از یک هفته بدون هیچ مشکلی از سرگرفته شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین آخوندزاده اظهار کرد: از ۲۳ تیرماه تاکنون بیش از ۲۲۷ دستگاه کامیون ایرانی از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به سمت هرات خارج شده و روند تبادل تجاری در امنیت کامل انجام می‌شود.

وی به خروج ۴۵۴ دستگاه کامیون ایرانی از مرز دوغارون به سمت هرات اشاره کرد و افزود: این تعداد کامیون ایرانی از ۲۳ تیرماه تاکنون از پایانه مرزی، بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به سمت هرات برای تخلیه بار خارج شدند.

آخوندزاده بیان کرد: در تحولات جدید افغانستان تشریفات گمرکی توسط طالبان از گمرک اسلام قلعه حذف شده و کامیون‌های ایرانی برای بارگیری مستقیم به سمت هرات حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از امکانات و ظرفیت‌های بالقوه از جمله ۲۲ هزار متر انبار مسقف، هشت مخزن یک میلیون لیتری سوخت، ۳۰ هزار متر مربع بارانداز آسفالته، سایت جرثقیل، دوش‌های ترانشیمنت سوخت برخودار است و آمادگی کامل نسبت به تخلیه کالاهای تجار افغانستانی را دارد.

مرز دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار گرفته و این گذرگاه مرزی محل صادرات سالانه یک و نیم میلیارد دلار است که نقش حیاتی برای دو کشور ایران و افغانستان دارد.