۰ نفر

این فیلم سینمای ایران را نجات می دهد؟ + عکس

۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۲
کد خبر: 543833
این فیلم سینمای ایران را نجات می دهد؟ + عکس

داستان اکران فیلم دینامیت از اوایل تیرماه شروع شد و برخی از سینماگران معقتد بودند که دینامیتِ مسعود اطیابی می‌تواند رنگ و لعاب از دست رفته سینما‌ها را بازگرداند و سبب توفیق کار اکران‌های بعدی شود...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، فیلم سینمایی دینامیت با ورود قوی اش به سینما توانسته است در سکوی سوم پروفروش‌ترین‌های هفته قرار گیرد. طبق آمار فروشی که امروز در جدول سینماتیکت به روز شده است، دینامینت تاکنون توانسته فروش خود را به رقم ۱ میلیارد و صد وسه میلیون برساند. 

 علی رغم تمامی مخالفت‌هایی که از سوی دست اندرکاران فیلم دینامیت از جمله کارگردان آن بخاطر غلبه کرونا و گفته‌های تناض آمیز سازمان سینمایی مطرح می‌شد، سرانجام سینماگران توانستند عوامل فیلم را راضی به اکران آن کنند.  

ابراهیم عامریان، تهیه‌کننده فیلم کمدی دینامیت درباره علت اکران این فیلم می‌گوید: «شرایطی را که سازمان سینمایی مطرح کرد تغییری نداد و انتظارات ما هم برآورده نشد، اما در نهایت به میل خودمان و برای رونق گرفتن سینما و روشن بودن چراغ سینما تصمیم گرفتیم فیلم «دینامیت» اکران شود.

966801_984

در واقع سازمان سینمایی با وعده کمک ۲ ونیم میلیارد به دو فیلمی که دینامیت یکی از آن‌ها بود، عوامل این فیلم را راضی به اکران کرده بود، اما پس از چند روز با اعلام شرایطی تازه که سازمان سینمایی بر خلاف تصمیم شورای صنفی نمایش مطرح کرده بود، اکران دینامیت باری دیگر متوقف شد، تا اینکه هفته گذشته عامریان اعلام کرد که قرار است فیلم وارد سینما‌ها شود.   

دینامیت چگونه به اکران رسید؟

داستان اکران فیلم دینامیت از اوایل تیرماه شروع شد و برخی از سینماگران معقتد بودند که فیلم تازه مسعود اطیابی می‌تواند رنگ و لعاب از دست رفته سینما‌ها را بازگرداند و سبب توفیق کار اکران‌های بعدی شود. رونق از دست رفته‌ی سینما بخاطر همه گیری ویروس کرونا بود که حالا هم با پیشرفت مجدد این ویروس، ترس بر جان دست اندرکاران دینامیت افتاده است.

درست در همان روز‌هایی که سازمان سینمایی با وعده ۲ ونیم میلیارد قصد داشت دینامیت را به میدان رقابت بکشاند، تهیه کننده فیلم اعلام کرد که «هنوز هیچ توافقی حاصل نشده کمااینکه آقای اطیابی همچنان مخالف اکران فیلم است. ما، اما تحت فشار سینماداران و دوستان پخش‌کننده در حال رایزنی هستیم. تلاش‌هایی شده است که ما را برای اکران راضی کنند، اما واقعیت این است که هنوز رضایت حاصل نشده است. جلسه فوق‌العاده‌ای که از سوی ستاد مقابله با کرونای سازمان سینمایی قرار است با این موضوع برگزار شود، شرایط قطعی را مشخص می‌کند.»

عامریان تاکید کرد که درصورتی به پخش فیلم رضایت می‌دهند که تضمین مالی برای رضایت دادن به اکران در نظر بگیرند، باید مبلغش به‌گونه‌ای باشد که عوامل ضرر نکنند و لااقل پول تولید فیلم تأمین شود. وگرنه چرا باید فیلم را که چند ماه دیگر و پس از عبور از این شرایط به راحتی می‌تواند ۴۰، ۵۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد، در این شرایط قربانی کند؟

966800_581

بااین حال توافقی بین این تیم صورت نگرفت و دینامیت دهم تیر وارد جدول سینما شد که ابراهیم عامریان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «دوست داشتیم تا پیش‌تر و قبل از همه‌گیری کرونا در کنارتان فیلم "دینامیت" را به تماشا می‌نشستیم، اما تقدیر را به گونه‌ای رقم زدند که امروز و در این شرایط سخت در خدمتتان باشیم، گرچه این اتفاق قرار بود چهارشنبه ۹ تیرماه رقم بخورد، اما به دلایلی که اجازه مطرح کردن آن را نداریم، با وجود حل نشدن مسائل و مشکلات پیش‌روی فیلم با توجه به شرایط سخت خانواده سینما صرفاً به دلیل درخواست مکرر سینماداران و متعهد شدن شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران جهت حل مشکلات فیلم، از پنجشنبه پذیرای حضور و حمایت گرم و مهربانتان خواهیم بود.»

البته فیلم دینامیت در بدو ورودش با استقبال مردم هم روبرو شد. تهیه کننده فلیم دینامیت در این باره می‌گوید: «قطعاً فروش مناسب برای فیلم «دینامیت» روزی یک میلیارد تومان بود. ما در زمان ساخت این فیلم که شرایطی قرار داشتیم که پیش‌بینی می‌کردیم این فیلم می‌تواند روزی یک میلیارد فروش داشته باشد، اما با شیوع کرونا برنامه‌ریزی‌ها به هم خورد و با این حال در این شرایط وقتی فیلم توانسته در یک روز ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد، نشان از استقبال مردم است و بسیار خوشحالم که «دینامیت» توانسته به سینما رونق دهد و به نوعی چراغ سینما را روشن کرده است.»

فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی ساخته شده و بازیگرانی، چون پژمان جمشیدی، احمد مهران فر، محسن کیایی، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی، میرطاهر مظلومی امید روحانی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

1400040413295012923092904

دینامیت محصول سال ۱۳۹۷ است و حالا پس از سه سال وارد دنیای سینما شده وبه موفقیتی چشمگیر دست یافته است. این فیلم تقریبا فضایی، چون فیلم اجاره نشین به کارگردانی داریوش مهرجویی را تداعی می‌کند.  

دینامیت داستان آپارتمانی را روایت می‌کند که افرادی از قشار مختلف جامعه، چون ساقی و طلبه در آن ساکن هستند. در واقع دو طلبه با بازی پژمان جمشیدی و احمد مهرانفر، ساقی با بازی محسن کیایی و همچنین دو دختر با ایفای نقش نازنین بیاتی و زیبا کرمعلی هم در این ساختمان حضور دارند که با توجه به تضاد‌های فکریشان موقعیت‌های طنزی را می‌سازند.

باتوجه به حضور سه ضلع طنز در این فیلم می‌توان به توفیق بیشتر دینامیت هم امیدوار بود، چراکه پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر و محسن کیایی قبلا نشان داده اند که مایه‌هایی از طنز در وجودشان قرار دارد و حالا که در کنار هم بازی می کنند، موفقیت فیلم بیشتر تضمین شده است.