۰ نفر

گرد و خاک شدید در شمال، گرمای ذوب‌ کننده در جنوب

۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۲
کد خبر: 543121
گرد و خاک شدید در شمال، گرمای ذوب‌ کننده در جنوب

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور گرد و خاک و باد شدید خواهیم داشت و از فردا تا شنبه ۱۹ تیر کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در مناطقی نظیر سمنان، جنوب تهران، جنوب غرب کشور، یزد و قم پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ صادق ضیائیان با بیان اینکه در پنج روز آینده آسمانی صاف و آفتابی در اغلب نقاط کشور حاکم است، اظهار داشت: امروز تا شنبه ۱۹ تیر به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی به نوار شمالی کشور به تدریج دمای هوا در این مناطق ۳ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در پاره‌ای از مناطق سواحل خزر، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد داریم.

ضیائیان گفت: در روز آینده در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز و برخی نقاط خراسان شمالی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت و روز شنبه در غرب سواحل خزر و اردبیل بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دریای خزر تا شنبه ۱۹ تیر مواج است، گفت: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار داشت: از فردا تا شنبه در بخش‌هایی از سمنان، جنوب تهران، اصفهان، یزد، قم و مرکزی و بخش‌هایی از جنوب‌غرب کشور وزش باد شدیدی داریم که در مناطق مستعد وقوع گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در سه روز آینده شرق دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۵۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۱ درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: آسمان تهران روز آینده صاف و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۴۰ و ۲۸ درجه خواهد بود.