۰ نفر

حاجی میرزایی تشریح کرد؛

آخرین جزییات از اجـرای فوق العاده ویژه فرهنگیان

۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹
کد خبر: 542752
آخرین جزییات از اجـرای فوق العاده ویژه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش از هماهنگی برای استفاده فرهنگیان از 50 درصد فوق‌العاده فصل دهم خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حاجی‌میرزایی، درباره میزان اجرای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش اظهار کرد: باید با شاخص‌ دراین‌باره صحبت کنیم؛ بر اساس گزارشی که در بدو ورودم به وزارتخانه دریافت کردم؛ شش زیر نظام فرآیند اجرایی شدن سند تحول بنیادین را مدیریت می‌کنند و اهداف هر یک از دوره‌های تحصیلی تصویب، تولید و ابلاغ ‌شده است و برخی محتواهای کتب درسی نیز متناسب با سند تغییر کرده است؛ اما من ترجیح دادم از زاویه ای دیگر به سند نگاه کنم، زیرا معتقدم زمانی می شود از تحول سخن گفت که معلم متحول شده باشد،  زیرا رکن اصلی تحول، معلم است.

وی ادامه داد: زمان ورودم به آموزش و پرورش یک نوبت رتبه بندی بر اساس امتیازات پیش بینی شده در  قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا شده بود، اما در این «رتبه بندی» فوق العاده ویژه ای تعریف نشده بود، اما با استفاده از همین ظرفیت، افزایش دریافتی داشتیم. اما در اسفند 98 امتیازات فصل 10 به طور یکسان به همه کارکنان دولت تعلق گرفت و به نوعی نظام رتبه‌بندی  فرهنگیان را منتفی کرد، لذا ما نظام رتبه‌بندی جدیدی را طراحی کردیم.

 حاجی میرزایی، «هدف رتبه‌بندی» را «ارتقای توانمندی و صلاحیت معلمان» برشمرد و افزود: هرچند با افزایش صلاحیت ها، دریافتی معلمان نیز افزایش می یابد، اما هدف نظام رتبه بندی افزایش دریافتی‌ها نیست بلکه ارتقای توانمندی ها و صلاحیت معلمان است؛ البته هر فوق‌العاده‌ای که کارکنان دولت دریافت می‌کنند معلمان نیز باید دریافت کنند. 50 درصد فوق العاده فصل دهم را که همه کارکنان استفاده می‌کنند فرهنگیان نیز استفاده می کنند اما 21 درصد  فوق‌العاده ویژه فرهنگیان را تعدادی از افراد دریافت می‌کنند و تعدادی نیز درصد کمتری از آن را استفاده می‌کنند. اخیراً هماهنگی هایی با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته تا همه فرهنگیان از آن بهره مند شوند.