۰ نفر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

آسمانی صاف و آفتابی در پایتخت

۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 541697
آسمانی صاف و آفتابی در پایتخت

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود و روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه با شمالی شدن جریانات کاهش نسبی دما را در این نقاط خواهیم داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: امروز تنگه هرمز، شرق دریای عمان و غرب خلیج‌فارس مواج است.

وی ادامه داد: همچنین امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده، وزش باد شدید موقت و گاهی رعد و برق داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود و روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه با شمالی شدن جریانات کاهش نسبی دما را در این نقاط خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در جنوب کرمان، شرق هرمزگان وجنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق خواهیم داشت و روز  دوشنبه شدت ناپایداری‌ها در این مناطق بیشتر است.

وی گفت: از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده خواهیم داشت و روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا در زابل وزش باد شدید گاهی گرد و خاک داریم و این شرایط روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز در زابل حاکم است.

ضیائیان اظهار کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا 13 تیر صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در 4 روز آینده نیز آسمان تهران صاف خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 39 و 30 درجه است.