۰ نفر

راه اندازی اورژانس دانش آموزی توسط آموزش و پرورش

۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 541688
راه اندازی اورژانس دانش آموزی توسط آموزش و پرورش

این طرح به عنوان اورژانس اجتماعی دانش آموزی با هدف ظرفیت سازی برای مداخلات روانی سریع، به موقع و موثر در فوریت های روانی_اجتماعی و رفتارهای پرخطر و توانمندسازی دانش‌آموزان در معرض خطر و نیز کنترل و کاستن از میزان بحران های فردی و خانوادگی و اجتماعی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، به گفته رییس اداره امور مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، طرح مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان یکی از برنامه های اداره مشاوره در کنترل و کاهش مشکلات رفتاری و آسیب‌های روانی اجتماعی است.

 مهدی نیکخواه، رییس اداره امور مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به طرح مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان گفت: طرح مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان یکی از  برنامه‌های اداره مشاوره در کنترل و کاهش مشکلات رفتاری و آسیب‌های روانی اجتماعی است.

نیکخواه ادامه داد: این طرح به عنوان اورژانس اجتماعی دانش آموزی با هدف ظرفیت سازی برای مداخلات روانی سریع، به موقع و موثر در فوریت های روانی_اجتماعی و رفتارهای پرخطر و توانمندسازی دانش‌آموزان در معرض خطر و نیز کنترل و کاستن از میزان بحران های فردی و خانوادگی و اجتماعی است.

وی، در ادامه با اشاره به نحوه دسترسی و کارکرد این طرح تصریح کرد: به منظور اجرای خوب این طرح و نیز تسهیل در دسترسی سریع و به هنگام خدمات مشاوره ای روان شناختی و مددکاری اجتماعی بستر مناسب درون سازمانی و برون سازمانی با دستگاه های عضو ائتلاف نماد جهت عینیت بخشیدن به خدمات درمان و حمایت‌های اجتماعی مورد نیاز دانش‌آموزان فراهم شده است و در این زمینه هماهنگی لازم با ادارات ارائه دهنده این خدمات انجام پذیرفته است.

نیکخواه، تصریح کرد: در همین راستا شبکه سازی خط تلفنی ۱۵۷۰ نماد به عنوان اورژانس اجتماعی با ظرفیت های تخصصی مشاوره و روانشناسی جهت کیفیت‌ بخشی و خدمات با بهره‌گیری از مشاوران آموزش دیده در مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی دانش آموزان استان راه اندازی و آماده ارائه خدمات است.

وی، در پایان یادآورشد: نقش و اهمیت مشارکت مدیران و اطلاع‌رسانی در اجرای طرح بسیار مهم است و ضرورت دارد  اعضای محترم و مسئولان محترم پرورشی و تربیت بدنی مناطق در جلسات مدیران با توجه به حساسیت موضوع نسبت به توجیه دستورالعمل اقدام کنند.