۰ نفر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش باد شدید در برخی نقاط و اختلال در تردد جاده‌ای‌‌

۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۳
کد خبر: 541358
وزش باد شدید در برخی نقاط و اختلال در تردد جاده‌ای‌‌

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۲ روز آینده در برخی استان‌ها احتمال وقوع رعدوبرق و برخورد صاعقه، وزش باد شدید و آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد که ‌توصیه‌ می‌شود در تردد جاده‌ای و صعود به ارتفاعات احتیاط در دستور کار باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ، صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی گفت: امروز در ساعات بعد از ظهر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، اردبیل، گیلان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، همچنین ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز روند کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور ادامه دارد و دریای خزر مواج است.

ضیائیان ادامه داد: روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو وزش باد شدید، افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده، در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه دارد‌ اما در استان گیلان شاهد این ناپایداری جوی نخواهیم بود.

* هشدار وزش باد شدید و اختلال در تردد جاده‌ای‌ به علت کاهش دید

وی گفت: در نقاطی که ذکر شد، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای‌ به علت کاهش دید، جاری شدن روان آب به‌صورت نقطه ای و محلی، برخورد صاعقه و وقوع رعدوبرق، وزش باد شدید و احتمال آسیب به سقف خانه‌ها و سازه‌های موقت و گلخانه‌ها وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این راستا ‌توصیه‌ می‌شود احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع، تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره‌ در دستور کار باشد.

* آسمانی آفتابی از 13 تیر در اغلب شهرها

ضیائیان با بیان اینکه روز یکشنبه 13 تیر جوی آرام و آسمانی آفتابی در اغلب نقاط کشور حاکم است، افزود: در این روز افزایش نسبی دما را در سواحل شمالی کشور داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت افزود: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 37 و 27 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 50 درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.