۰ نفر

شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد؛

کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت

۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبر: 541253
کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز پنجشنبه (۱۰ تیر ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وضعیت ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۱۰ تیر ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وضعیت ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است. 

همچنین استمرار وزش باد مؤثر در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند، با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد.

 شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد یافت که سبب عدم تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز جمعه (۱۱ تیر ۱۴) تا حدودی از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، اگرچه با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل برقراری وضعیت قابل‌قبول پیش‌بینی خواهد شد. 

در طی روز به‌تدریج بر میزان ناپایداری جوی و تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، علاوه براین در برخی ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا شود اگرچه نسبت به روز قبل از میزان کمتری برخوردار است. با تداوم شرایط جوی مساعد تا اواخر وقت جمعه پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازون» با میانگین ۹۸ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۸ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.