۰ نفر

فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا خبر داد؛

فوت ۳۸ تهرانی در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا

۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴
کد خبر: 541088
فوت ۳۸ تهرانی در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا

زالی گفت: طبق آمار تعداد ۴۵۰۰ نفر در بیمارستان های تهران بستری هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا زالی، فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: بر اساس مطالعات همه‌گیر شناسی تا وقتی که موارد جدید بیماری در کشور بروز پیدا نکند و میزان ابتلا به صورت کفه ای شود، نمی توان گفت که وارد پیک جدیدی از بیماری شده ایم.

او ادامه داد: براساس تعاریف سازمان بهداشت جهانی اگر در منطقه ای افزایش آمار ابتلا رخ دهد، در این زمان شروع پیک جدید بیماری نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر می‌شود.

زالی تاکید کرد: در هفته چهارم خرداد امسال نسبت به هفته اول میزان مراجعه کنندگان در حدود ۹ درصد و مراجعه افراد در هفته سوم نسبت به هفته اول در حدود ۳/۳ درصد افزایش داشته است. میزان مراجعه کنندگان سرپایی روزانه به بیش از ده هزار نفر رسیده است .

او بیان کرد: طبق آمار تعداد ۴۵۰۰ نفر در بیمارستان های تهران بستری هستند که از این تعداد ۱۹۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری اند.

زالی افزود: در شبانه روز گذشته تعداد ۹۸۰ نفر در مراکز درمانی بستری شده اند. در حال حاضر شهر های فیروزکوه و دماوند در وضع قرمز و بقیه شهرها از جمله تهران در وضع نارنجی قرار دارند.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: همه باید دستورالعمل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و مراکز شلوغ پرهیز کنند.