۰ نفر

سخنگوی سازمان سنجش؛

قوانین کنکور امسال تغییر نکرد

۸ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۵۰
کد خبر: 540774
قوانین کنکور امسال تغییر نکرد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در طول برگزاری آزمون بصورت مستمر حوزه‌های امتحانی ضدعفونی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما؛ "فاطمه زرین آمیزی" با حضور در برنامه زنده گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰ گفت: برای اینکه تردد بین شهری داوطلبان آزمون کاهش پیدا کند، تعداد ۳۹۲ شهری که در سال گذشته حوزه امتحانی بودند به ۴۱۴ شهر افزایش دادیم.

او افزود: اگر در هر شهری ۱۵۰ نفر متقاضی در هر گروه داوطلب داشته باشد آن شهر به عنوان حوزه امتحانی تعیین میشود و حوزه امتحانی از ۳ هزار حوزه به ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: داوطلبان حتما ماسک، دستمال کاغذی و وسایل بهداشتی مورد نظر را همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است، گفت: این دستورالعمل به حوزه‌های برگزاری ارسال شد و عوامل برگزاری توجیه شدند.

زرین آمیزی افزود: فاصله صندلی‌ها همانند سال گذشته تا یک متر و ۸۰ سانتی متر از هر طرف برای هر داوطلب تعیین شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در طول برگزاری آزمون بصورت مستمر این حوزه‌ها ضدعفونی می‌شود و هر آن چیزی که داوطلب ممکن است با آن در حوزه امتحانی در ارتباط باشد هم بصورت مستمر ضدعفونی می‌شود.

وی درباره نحوه شرکت در آزمون سراسری داوطلبان مبتلا به کرونا نیز گفت: داوطلبان آزمون سراسری که مبتلا به بیماری کرونا شده اند و در سایت سازمان سنجش خود اظهاری کرده اند با هماهنگی وزارت بهداشت آزمون آن‌ها بصورت مجزا در بیمارستان‌های شهر محل حوزه شان برگزار می‌شود.

زرین آمیزی افزود: از امروز باجه‌های رفع نقص شروع به کار کرده اند و اگر داوطلبی مغایرت شناسنامه‌ای و یا عکس و یا گروه آن‌ها و... دچار مشکل شده باشد می‌تواند به این باجه‌ها مراجعه و رفع مشکل کنند.

وی با بیان اینکه سوابق تحصیلی همانند سال گذشته ۳۰ درصد تاثیر مثبت در نتایج آزمون سراسری دارد، گفت: هیچ قانونی در کنکور ۱۴۰۰ به لحاظ قوانین نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از حدود یک میلیون و ۳۶۸ هزار داوطلبی که در آزمون سال جاری شرکت کرده اند حدود ۶۰ درصد از داوطلبان زن و حدود ۴۰ درصد مرد هستند.

به گفته وی بیشترین داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی است که تقریبا نیمی از داوطلبان سال جاری را به خود اختصاص داده است.

زرین آمیزی در ادامه گفت: هیچ طراح سئوالی، از سئوالی که قرار است در آزمون سراسری ارائه شود اطلاعی ندارد و سئوال‌های آزمون در صحت و امنیت کامل است و هیچ وقت لو نرفته و نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه طراحان سئوال هیچ وقت به قرنطینه نمی‌روند، گفت: عوامل چاپ سئوال‌ها از ابتدای فرآیند چاپ سئوال‌ها به قرنطینه می‌روند و پس از پایان آخرین روز برگزاری آزمون از قرنطینه خارج می‌شوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری دهه اول مرداد ماه در سایت سازمان سنجش بارگذاری می‌شود و نتایج نهایی نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیرترین داوطلب متولد ۱۳۱۶ از شهرستان اصفهان است، گفت: این شخص سال گذشته هم در گروه علوم تجربی در آزمون سراسری شرکت کرده بود.

زرین آمیزی افزود: جوانترین داوطلب هم در گروه علوم تجربی از استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد و متولد ۱۳۸۷ است.

کنکور سراسری از فردا چهارشنبه ۹ تیر در چهار روز متوالی در ۴۱۴ شهرستان و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی همچنین ۱۱ کشور خارجی برگزار می‌شود.