۰ نفر

حاجی‌میرزایی خبر داد؛

تلاش برای افزایش دریافتی های فرهنگیان

۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبر: 540353
تلاش برای افزایش دریافتی های فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش بر وجود معیارهای دقیق ارزیابی از صلاحیت‌های معلمان تأکید و اذعان کرد: امیدواریم در چارچوب رتبه‌بندی، ارزیابی‌های دقیقی از صلاحیت‌های معلمان، صورت بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزیر آموزش و پرورش از تلاش‌ها برای افزایش دریافتی‌های فرهنگیان در سال‌های اخیر و ادامه آن خبر داد و تصریح کرد: «لایحه رتبه‌بندی» را با سرعت هرچه در دولت مصوب و به مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم کیفیت نیروی انسانی را افزایش دهیم و در همین راستا دو طرح «کارآمد» و طرح  «جامع یادگیری»  با هدف تقویت دوره‌های آموزشی و ارتقای صلاحیت‌های معلمان از طریق تعاملات تجربی، اجرایی شد.

 وی شاخص‌های نهایی را محور «گزارش‌دهی از اقدامات»، اعلام و عنوان کرد: باید در جهت تحقق اهداف حرکتی به وجود آوریم و عملکرد مناسبی داشته باشیم.

وزیر آموزش و  پرورش بروجود معیارهای دقیق ارزیابی از صلاحیت‌های معلمان تأکید و اذعان کرد: امیدواریم در چارچوب رتبه‌بندی، ارزیابی‌های دقیقی از صلاحیت‌های معلمان، صورت بگیرد.

وی افزود: بحث دولت الکترونیک ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و این موضوع در شفافیت و کمک به مردم، بهره‌وری، کاهش بی انضباطی، و ... مؤثر است لذا اگر بتوانیم داده ها را به خوبی پیوند دهیم، وضعیت مناسب‌تری پیدا خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش  اظهار کرد: در حوزه «یک پارچه‌سازی سامانه‌ها» جلو رفتیم و راه برگشتی نداریم باید این مسیر را ادامه دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی، «عدم دقت در رویکرد حل مسأله» را مهم‌ترین عامل حل نشدن مشکل برشمرد و اظهار کرد: همه افراد باید خود را مالک مسأله بدانند و برای حل آن آن قدر تلاش کنند تا به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: مدیری موفق است که «قدرت ترکیب شوندگی» بیشتری داشته باشد و بتواند با دیگران کار کند، بنابراین مسأله زمانی حل می‌شود که مدیر «توانایی هماهنگی» بیشتر با سایر اجزای یک مجموعه را داشته باشد و چنین مدیری موفق خواهد بود.

حاجی میرزایی افزود: همه ارزش‌های واقعی، ارزش‌های ترکیبی هستند و ممکن است تک تک موضوعات ارزش داشته باشند اما در کنار یکدیگر قرار گیرند، ارزشمندتر می شوند؛ لذا ما باید قادر به خلق ارزش ترکیبی باشیم.

وی گفت: تلاش کنیم در جایگاهی که هستیم آثار ماندگار و ارزشمندی از خود به یادگار بگذاریم، زیرا اثر کار افراد همواره جاویدان است.